۲۰ مدل سوپ سفید برفی با سبزیجات فصل - بخش دوم
۲۰ مدل سوپ سفید برفی با سبزیجات فصل - بخش دوم
 11 ) سوپ تره فرنگی با طعم خامه

3 عدد تره‌فرنگی را بشویید و خرد کنید، سپس آن را همراه با 1 عدد پیاز خلالی خرد شده داخل مقداری روغن تفت دهید. 2 عدد سیب‌زمینی را نگینی خرد شده را همراه با 1 لیتر آب مرغ و 1 عدد سینه مرغ پخته و ریش ریش شده به مواد اضافه کنید. صبر کنید تا سیب‌زمینی و تره‌فرنگی بپزند.

12 ) سوپ پیاز فرانسوی

50 گرم کره را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. 4 عدد پیاز را خلالی خرد کنید، سپس آنها را داخل کره تفت دهید. وقتی رنگی متمایل به قهوه‌ای پیدا کردند، 2/1 پیمانه آرد اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. بعد 2 لیتر آب، 1 قرص عصاره مرغ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. صبر کنید تا آب جوش بیاید، سپس حرارت را کم کنید. 100 گرم پنیر چدار خرد شده را در این مرحله اضافه کنید.

13 ) سوپ گشنیز با طعم ماست

2 پیمانه جو پرک را بشویید، سپس آن را همراه با 6 پیمانه آب مرغ و مقداری گردن و بال مرغ روی حرارت قرار دهید. بعد از 20 دقیقه 2 پیمانه گشنیز خرد شده اضافه کنید. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا گشنیز همراه با تکه‌های مرغ بپزند. در انتها به میزان لازم نمک، فلفل و آبلیمو اضافه کنید.

14 ) سوپ قارچ خامه ای

1 عدد پیاز را ریز خرد کنید، سپس آن را داخل مقداری کره تفت دهید تا نرم و طلایی شود. 300 گرم قارچ را بشویید و بگذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود، سپس آنها را به صورت دلخواه خرد کرده و همراه با مقداری نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید. 1 عدد قرص عصاره مرغ را در مقداری شیر داغ حل کنید، سپس داخل قابلمه بریزید. 3 قاشق سوپخوری آرد را در 4 پیمانه شیر حل کنید.

15 ) سوپ دال عدس پنیری

4/1 پیمانه نخود را از شب قبل خیس کرده و چند بار آب آن را عوض کنید. در قابلمه‌ای 1 عدد پیاز خرد شده را همراه با 1 عدد هویج خرد شده و 2 پیمانه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. نخودها را هم اضافه کنید. صبر کنید تا آب جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا نخودها نیم‌پز شوند. 1 پیمانه دال عدس شسته شده را همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد

16 ) سوپ هویج با طعم خامه

1 عدد پیاز را پوست گرفته و خرد کنید، سپس آن را داخل روغن تفت دهید. 1 عدد سیب‌زمینی را بشویید، پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. 5 عدد هویج را هم بعد از شست و شو پوست بگیرید و ریز خرد کنید. حالا تکه‌های سیب‌زمینی و هویج را همراه با 3 حبه سیر خرد شده به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.

17 ) سوپ گوجه فرنگی کرمی

1 عدد پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید، بعد آن را در مقداری کره تفت دهید. 10 عدد گوجه‌فرنگی را رنده کنید. وقتی پیاز نرم و طلایی شد، گوجه‌فرنگی‌های رنده شده را همراه با یک پیمانه جو پرک شسته شده داخل قابلمه بریزید. 1 عدد سینه مرغ را خرد کرده، آن را هم به مواد اضافه کنید. حدود 5-4 پیمانه آب مرغ داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا جوش بیاید.

18 ) سوپ ماکارونی با طعم شیر

300 گرم ماکارونی را همراه با مقداری نمک و زردچوبه داخل قابلمه محتوی آب در حال جوش بریزید و صبر کنید تا ماکارونی‌ها کاملا نرم شوند، سپس آنها را در سبدی بریزید و کنار بگذارید. 25 گرم کره را داخل قابلمه بریزید تا آب شود، سپس 1 عدد پیاز پوست گرفته و خرد شده را به همراه یک عدد ساقه کرفس شسته و خرد شده داخل آن تفت دهید. بعد از 3-2 دقیقه 3 پیمانه آب مرغ و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. صبر کنید تا آب مرغ جوش بیاید.

19 ) سوپ کرفس پنیری

3 عدد ساقه کرفس را بشویید و خرد کنید. یک عدد پیاز را هم پوست گرفته و ریز خرد کنید. 2 عدد هویج را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد؛ پیاز، کرفس و هویج‌های خرد شده را داخل آن تفت دهید.
یک پیمانه شیر و نصف پیمانه خامه را با هم ترکیب کرده و به مخلوط آردی اضافه کنید. حالا این مخلوط را همراه با مقداری نمک و فلفل و 2 قاشق سوپخوری ریحان خرد شده، داخل سوپ بریزید. 20 دقیقه صبر کنید تا سوپ جا بیفتد. در انتها یک پیمانه پنیر پارمسان رنده شده بریزید و هم بزنید. صبر کنید تا سوپ جا بیفتد، سپس آن را سرو کنید.

20 ) سوپ بروکلی و شیر

4-3 ساقه تره فرنگی را بشویید و ریز خرد کنید. سپس آنها را در یک قابلمه مناسب با کمی روغن حدود 5-4 دقیقه تفت دهید. 400 گرم بروکلی را خرد کرده و بشویید. صبر کنید تا کاملا خشک شوند، سپس به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید. حالا 4 پیمانه آب مرغ همراه با مقداری نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و حدود 10 دقیقه صبر کنید تا بروکلی‌ها کمی نرم شوند.