20 نوع دستور غذایی با پاستا
20 نوع دستور غذایی با پاستا
1 ) خوراک پاستا با سبزیجات

در تابه‌ای 2 قاشق روغن سرخ کردنی بریزید. 1 پیمانه هویج خلالی نازک، 1 پیمانه کدو سبز خلالی نازک و 1 پیمانه پیاز خلالی نازک را در تابه بریزید و حرارت دهید تا سبک شوند. زردچوبه، نمک و فلفل فراموش نشود.

2 ) پاستای پاپیونی با ذارت،خامه و آویشن

3 پیمانه پاستای پاپیونی را در قابلمه‌ای در آب جوش بریزید و به روش معمول بپزید. بعد از آبکش کردن آنها را در ظرفی مناسب بریزید و با یک پیمانه خامه، نصف پیمانه پنیر پارمسان (به دلخواه) و یک و نیم پیمانه ذرت کنسروی یا پخته شده مخلوط کنید.

3 ) پاستا تورتلینی با اسفناج وذرت خامه ای

1 پیاز متوسط را ریز کنید و در کمی روغن تفت دهید. 2 پیمانه اسفناج به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. یک سینه مرغ پخته مکعبی خرد شده را هم اضافه کنید. نمک، فلفل و پودر پاپریکا بریزید. 1 پیمانه دانه ذرت نیم‌پز یا کنسروی را به مواد بیفزایید و مخلوط کنید.

4 ) سالاد پاستا،ذرت و ژامبون

400 گرم پاستای فرمی را به روش معمول در آب جوش بریزید و بپزید. بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید و رویش آب سرد بریزید. 200 گرم ژامبون را خلالی باریک خرد کنید. 2 پیمانه ذرت پخته و یک چهارم پیمانه فلفل دلمه‌ای ریز شده را هم به پاستا و ژامبون بیفزایید و هم بزنید. به عنوان سس این سالاد 5 قاشق روغن ذرت ، یک سوم پیمانه آب لیموی تازه و نمک و فلفل به مواد بیفزایید و هم بزنید تا تمام مواد مزه‌دار شوند. این سالاد را سرد سرو کنید.

5 ) خوراک تابستانی پاستا و سبزیجات

3 پیمانه پاستای فرمی را به روش معمول بپزید. 2 عدد گوجه فرنگی سفت را نگینی خرد کنید. یک عدد سیب زمینی پخته متوسط را هم پوست بگیرید و نگینی درشت خرد کنید. نصف پیمانه فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده و 1 پیمانه ذرت پخته را به همراه گوجه و سیب‌زمینی به پاستا بیفزایید.

6 ) پاستا و میگو

یک پیاز متوسط را ریز خرد کنید. دو حبه سیر را هم له کنید. هر دو را در تابه‌ای بریزید و با کمی روغن سرخ کردنی روی حرارت بگذارید. وقتی بوی سیر و پیاز بلند شد، پس از اضافه کردن کمی زردچوبه، 2 پیمانه میگوی ریز را هم به تابه بیفزایید. وقتی رنگ میگو صورتی شد، 1 پیمانه قارچ ورقه شده را هم بیفزایید و هم بزنید تا سرخ شود.

7 ) پاستا با پستو و ذرت و آووکادو

یک عدد آووکادوی متوسط را از پوست و هسته جدا کنید. گوشت میوه را با چنگال له کنید. سه چهارم پیمانه پستوی نعنا را با آووکادو مخلوط کنید. 3 پیمانه پاستای فرمی دلخواه را به روش معمول بپزید و آبکش کنید. پستو و آووکادو را با پاستا در ظرفی بریزید و مخلوط کنید.

8 ) پنه با ذرت و قارچ

400 گرم پاستا پنه را به روش معمول بپزید و آبکش کنید. در یک شیرجوش کوچک 4 قاشق سوپخوری آرد را با نصف پیمانه شیر مخلوط و حل کنید. یک و نیم پیمانه شیر دیگر اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. دائم مواد را هم بزنید تا گلوله نشوند. وقتی سس شروع به غلیظ شدن کرد، 50 گرم کره به آن افزوده و با نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

9 ) پاستا با تن ماهی و سبزیجات

3 پیمانه پاستای فرمی را بپزید و آبکش کنید. در کاسه‌ای بزرگ بریزید و به آنها 5 قاشق روغن ذرت اضافه و خوب مخلوط کنید تا پاستاها به هم نچسبند. 4 عدد هویج متوسط را پوست بگیرید و به صورت خلال های نازک 3 سانتی متری ببرید و به پاستا بیفزایید.

10 ) پاستا رنگارنگ

4 پیمانه پاستای فرمی خشک را در آب جوش به مدت 8 تا 10 دقیقه بجوشانید و سپس آبکش کنید. از روی آن آب سرد رد کنید و کنار بگذارید. در تابه‌ای بزرگ مقدار کمی روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بگذارید. 1 عدد پیاز درشت خرد شده و دو حبه سیر له شده را در آن تفت دهید.

11 ) پاستا بولونیز ذرتی

در تابه‌ای یک عدد پیاز و دوحبه سیر ریز شده را در روغن سرخ کردنی تفت دهید. کمی زردچوبه بیفزایید و بعد 300 گرم گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه و همراه مواد هم بزنید. مقداری نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و پودر آویشن اضافه کنید. رنگ گوشت که عوض شد، 1 پیمانه هویج نگینی خرد شده، نصف پیمانه کرفس نگینی و 1 پیمانه ذرت پخته به تابه بیفزایید. 3 قاشق رب گوجه با 2 پیمانه آب مخلوط و به مواد اضافه کنید.

12 ) پاستا لوله ای با عطر شوید و ذرت

3 پیمانه پاستا لوله‌ای را به روش همیشگی بپزید و آبکش کنید. در کاسه‌ای بریزید و به آن 1 پیمانه شوید تازه خرد شده و 2 پیمانه ذرت پخته اضافه کنید. بعد از اضافه کردن 4 قاشق روغن ذرت و 4 قاشق آب لیموی تازه مواد را مخلوط کنید. کاسه را به مدت 3-2 دقیقه در مایکروفر بگذارید و غذا را گرم کنید. بعد روی آن را یک پیمانه پودر پنیر پارمسان بپاشید و بلافاصله سرو کنید.

13 ) اسپاگتی با عطر جعفری،قارچ و ذرت

در تابه‌ای کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. 2 پیمانه مرغ را در روغن بریزید و با کمی زردچوبه تفت دهید. 3 پیمانه قارچ ورقه‌ای را هم در تابه بریزید و تفت دهید. بعد از سبک شدن 1 پیمانه ذرت پخته بیفزایید و با نمک و فلفل و کمی پودر کاری مواد را مزه‌دار کنید. 1 پیمانه آب مرغ اضافه کنید و بگذارید تا مرغ بپزد.

14 ) پاستا با رست بیف،هویج و گشنیز

در تابه‌ای دو عدد پیاز خلالی نازک و یک حبه سیر له شده بریزید و تفت دهید. 1 هویج خلالی نازک را در تابه تفت دهید. بعد از نرم شدن هویج 300 گرم گوشت رست بیف (با سبزیجات فراوان بپزید و بعد از پخت ریش ریش کنید) را به همراه 2 پیمانه گشنیز خرد شده تازه، نمک و فلفل و ادویه دلخواه به تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

15 ) سالاد خیارگوجه و پاستا

3 پیمانه پاستای پیچ را بپزید و بعد از آبکش کردن در کاسه‌ای بریزید و با 5 قاشق روغن ذرت مخلوط کنید تا به هم نچسبند. 2 پیمانه خیار و همین مقدار گوجه گیلاسی نصف شده و یک پیمانه دانه ذرت کنسروی را به همراه یک پیمانه ریحان خرد شده و نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید. با افزودن نصف پیمانه آب لیمو یا نارنج سالاد را مزه‌دار کنید. این سالاد را به صورت خنک سرو کنید.

16 ) پاستا پنه،گل کلم و ذرت با طعم پنیر گودا

3 پیمانه پنه را بپزید و در آبکش بریزید. در تابه‌ای کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. 2 پیمانه گل کلم ریز شده را در آن تفت دهید تا نرم شود. یک پیمانه شیر و کمی نمک و فلفل را به همراه 50 گرم کره به آن اضافه کنید و بگذارید گل‌کلم ها بپزند. در آخر 1 پیمانه ذرت پخته را به مواد بیفزایید.

17 ) پاستا و بامیه با قلقلی

200 گرم گوشت چرخ‌ کرده را با پیاز رنده شده و نمک، فلفل و ادویه مخلوط کنید. بعد از کمی ورز دادن،‌ مایه گوشت را به شکل قلقلی‌های ریز درآورید. قلقلی‌ها را در کمی روغن تفت دهید. 2 پیمانه پوره گوجه‌فرنگی را به همراه 2 قاشق رب گوجه‌فرنگی، کمی نمک و فلفل به آنها اضافه کنید.

18 ) پاستا با عطر زیتون و ذرت

2 پیمانه فیله مرغ را به اندازه یک سانتی متر خرد کنید و در تابه‌ای با کمی روغن و پیاز و یک عدد سیر له شده سرخ کنید. سپس نمک و فلفل بیفزایید. یک پیمانه زیتون حلقه شده بی‌هسته و یک پیمانه دانه ذرت پخته بیفزایید. پس از افزودن یک پیمانه آب مرغ در ظرف را بگذارید تا مرغ بپزد.

19 ) خوراک لوبیا،چیلی و ذرت

در قابلمه‌ای بزرگ یک عدد پیاز درشت را با کمی روغن سرخ کردنی تفت دهید. مقداری زردچوبه اضافه کنید. 3 پیمانه لوبیا چیتی و 1 پیمانه ذرت را با پیاز داغ و کمی پودر چیلی بپزید. بهتر است لوبیای خام را شب قبل از پخت خیس کنید و چند بار آب آن را خالی کنید. به خوراک لوبیای پخته و جاافتاده پودر آویشن و 4 قاشق روغن ذرت اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. این خوراک را با 4 پیمانه پاستای پخته مخلوط و سرو کنید.

20 ) سالاد سوسیس،ذرت و پاستا

3 عدد سوسیس هات داگ را بخارپز کنید و حلقه حلقه نیم سانتی متری ببرید. 2 پیمانه خیارشور را نازک ورقه‌ای ببرید. 3 پیمانه پاستای فرمی درشت را بپزید و در کاسه‌ای بزرگ با سوسیس و خیارشور مخلوط کنید. سه چهارم پیمانه جعفری خرد شده و 1 پیمانه دانه ذرت کنسروی اضافه کنید.