7 نشانه ای که به شما می گویند باید بیشتر سبزی بخورید
7 نشانه ای که به شما می گویند باید بیشتر سبزی بخورید

شاید شما هم تصور کنید که هر روز به اندازه کافی از انواع سبزی‌ها استفاده می‌کنید، اما بیشتر افراد کاملا در این زمینه اشتباه فکر می‌کنند. برای مثال در برنامه غذایی مردم آمریکا، فقط دو وعده مصرفی از سبزی‌ها در طول روز وجود دارد.

1 ) بشقاب غذای شما اصلا تنوع رنگی ندارد

شاید شما هم به یک بشقاب غذا پُر از گوشت قرمز و سیب‌زمینی علاقه داشته باشید، اما این بشقاب غذا اصلا تنوع رنگی ندارد و درنتیجه از نظر میزان مواد مغذی واقعا بشقاب متعادلی نیست.

2 ) بدن تان به راحتی کبود می شود

کمبود ویتامین c می‌تواند باعث شکل‌گیری کبودی سریع و راحت در قسمت‌های مختلف بدن شود، شانس خون‌ریزی در لثه‌ها را افزایش بدهد و روند بهبودی زخم‌ها را ضعیف کند.

3 ) همیشه احساس خستگی می کنید

کمبود فولات می‌تواند باعث به‌وجود آمدن احساس خستگی حتی ابتلا به کم خونی شود. این ماده مغذی که از خانواده ویتامین‌های B است، در سبزی‌های تیره‌برگ و سبزی‌های نشاسته‌ای مانند نخود، لوبیا، مارچوبه و عدس یافت می‌شود.

4 ) سرماخوردگی شما برطرف نمی شود

اگر سبزی به اندازه کافی در رژیم غذایی شما وجود نداشته باشد و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را از این طریق دریافت نکنید، بدن نیز قوای دفاعی خودش برای مقابله با رادیکال‌های آزاد را از دست می‌دهد.

5 ) حافظه شما ضعیف می شود

درحالی که هر فردی در هر سنی می‌تواند گاهی اوقات با مشکل فراموشی مواجه شود، اما همه فراموشی‌ها را نمی‌توان شامل این قاعده کرد. درواقع، اگر متوجه شدیدد که سرعت پردازش و کارآمدی مغز شما همراه با افزایش سن‌تان ضعیف روبه‌ضعف می‌رود، احتمال دارد که دچار کمبود مواد مغذی باشید.

6 ) کنترل کردن عوامل استرس زای روزانه برای شما سخت تر می شود

در حالی که استرس به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است، اما نحوه تغذیه و نوع مواد غذایی انتخابی مستقیما بر واکنش‌های بدن‌مان نسبت به استرس تاثیر می‌گذارد. التهاب، یکی از واکنش‌های طبیعی بدن نسبت به استرس است، ولی اگر کسی نتواند در کنترل استرس موفق عمل کند، التهاب و اثرات مخربش قطعا برای او دردسرساز می‌شوند.

7 ) مستعد ابتلا به گرفتگی عضلانی می شوید

میوه‌ها و سبزی‌های حاوی پتاسیم می‌توانند از گرفتگی عضلانی جلوگیری کنند، خصوصا اگر به ورزش کردن عادت داشته باشید یا در ماه‌های گرم سال بیش از حد از خانه خارج شوید. خوش‌بختانه، یک عدد موز متوسط تقریبا ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند که میزان قابل توجی محسوب می‌شود.