طرز تهیه  3 ماسک صورت بهاری
طرز تهیه 3 ماسک صورت بهاری

هوای فصل زمستان با پوست ما مهربان نیست. با ‌بر خورد برف و تگرگ به پوست حساس گونه‌ها و پیشانی پوست دچار ساییدگی‌های سطحی و حتی گاهی شدید می‌شود. حتی سیستم‌های گرمایشی داخل منزل هم موجب خشک، پوسته‌پوسته شدن و ایجاد خارش در پوست ما خواهد شد.

1 ) ماسک آووکادو و عسل برای پوست های خشک

این یک ماسک عالی برای پوست‌های خشک است. به طور کلی آوو‌کادو و روغن نارگیل ۲ مرطوب‌کننده عالی و طبیعی برای پوست‌های خشک محسوب می‌شوند. علاوه بر این عسل خاصیت ترمیم‌کنندگی بسیاری موثری برای پوست ما دارد.

مواد لازم:

آووکادو کاملا رسیده نصف ۱ عدد
روغن نارگیل نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

با کمک یک قاشق غذا‌خوری، گوشت داخل آووکادو را خارج کنید. سپس با استفاده از یک چنگال آن را کاملا له، نرم و خامه‌ای شکل کنید. در ادامه سایر مواد را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه خوب هم زدید آن را روی صورت خود بمالید. دقت داشته باشید ماسک با ناحیه اطراف چشم‌تان برخورد نداشته باشد.

2 ) ماسک قهوه موکا ضد پف و سم زدایی پوست

کافئین موجود در قهوه آسیاب شده این نوشیدنی خوش‌طعم باعث کاهش تورم و پف صورت خواهد شد. هم‌زمان آنتی‌اکسیدان موجود در کاکائو باعث پیش‌گیری و کاهش اثرات پیری در بدن و پوست ما خواهد شد.

مواد لازم:

قهوه تازه آسیاب شده
عسل ۱ قاشق ‌غذاخوری

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید و کم‌کم روی پوست خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. توجه داشته باشید هنگام شستشو، صورت خود را به آرامی ماساژ دهید تا مقداری لایه‌برداری پوست هم انجام شود.

3 ) ماسک توت فرنگی و لیمو برای شفاف سازی پوست های چرب

این ماسک مانند یک اسموتی خوش‌طعم و مزه برای پوست‌تان عمل می‌کند. توت‌فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که برای رفع آکنه‌های پوستی کمک قابل توجهی خواهد بود.

مواد لازم:

توت‌فرنگی له شده یک‌چهارم فنجان
ماست ۱ قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم ترکیب کنید ( توجه داشته باشید برای ترکیب این مواد نباید از مخلوط‌کن استفاده کنید) ترکیبات درون این ماسک باید قابل تفکیک باشند و آبکی نباشند. ماسک را برای مدت زمان ۸ تا ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد آن را با حوله نرم و تمیز پاک کنید و با آب سرد آبکشی کنید و مجددا پوست‌تان را خشک کنید.