تخم مرغ؛ خوب یا بد؟
تخم مرغ؛ خوب یا بد؟

4 دلیل دیگر مبنی بر مفید بودن مصرف تخم مرغ برای سلامتتان عبارتند از:
تخم مرغ یکی از بهترین منابع غذایی کولین است: کولین اساساً در زرده تخم مرغ یافت می‌شود، یک تخم مرغ بزرگ تنها در حدود 30 درصد از این میزان مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) از این ماده غذایی را ارائه می‌کند، که نقش مهمی را در حفظ سلامت مغز و کاهش التهاب ایفا می‌نماید. بسیاری از افراد دارای کمبود کولین هستند، که این ماده در مقادیری جزئی در غذاهای متفاوت یافت می‌شود.
تخم مرغ‌ها از بینایی محافظت می‌کنند: زرده تخم مرغ حاوی مقادیر قابل توجهی از صورت قابل جذب کاروتنوئیدهای محافظ بینایی نظیر لوتئین و زآگزانتین است، که از پیش رفت تخریب ماکولای وابسته با سن و کاتاراکت پیشگیری می‌نمایند.
از مصرف تخم مرغ‌های خام و غذاهایی که با تخم مرغ‌های خام تهیه می‌شوند (از جمله مایونز خانگی، مخلوط شیر و تخم مرغ، خمیرهای آشپزی حاوی تخم مرغ خام و غیره) اجتناب کنید. اگر در تهیه این غذاها از یک محصول پاستوریزه تخم مرغ استفاده شود، ایمن هستند.
تخم مرغ‌ها را در سردترین قسمت یخچال (نه در درب آن) نگهداری کنید و آن‌ها را طی 3-5 هفته (و یا با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی بسته بندی آن‌ها) مصرف کنید. تخم مرغ آب پز سفت را نیز باید در یخچال نگهداری کنید و آن را طی یک هفته به مصرف برسانید
تمام سطوح و لوازم آشپزی و پوست دستتان را قبلاً و بعد از استفاده از تخم مرغ با آب گرم و صابون (برای ظروف: مایع ظرفشویی) بشویید.
ظروف محتوی تخم مرغ می‌بایست به منظور تخریب هر نوع باکتری باید حداقل تا 160 درجه فارنهایت (70 درجه سانتی گراد: درجه 1 برخی اجاق‌ها) حرارت ببینند.