چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟
چگونه تلخی بادمجان را بگیریم؟

یک روش سنتی در تلخی گرفتن از بادمجان ، استفاده از نمک است. ترجیحا اگر در منزل نمک دانه درشت دارید ، از نمک دانه درشت استفاده کنید. در این روش ، ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و با چاقو به صورت لایه لایه خرد میکنیم.روی بادمجان ها نمک فراوان می پاشیم و 15 تا 30 دقیقه زمان می دهیم .در این مدت بادمجان ها آب می اندازند. سپس آنها را با آب سرد بشویید و آبکشی نمایید.

روش دوم ، قرار دادن بادمجان در ترکیب آب، نمک و شیر است. برای این کار ، داخل ظرفی، آب ، نمک و مقداری شیر بریزید و بادمجان ها را پس از پوست گرفتن و دو نیم کردن داخل این ترکیب قرار دهید تا 30 دقیقه بماند و سپس آبکشی نمایید.

روش سوم برای از بین بردن تلخی بادمجان ، این است که آب سرد ، نمک و مقدارکمی آرد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. سپس بادمجان ها داخل این ترکیب قرار دهید تا خیس بخورد. بعد از نیم ساعت بادمجان ها را آب کشی کنید تا برای استفاده آماده شوند.

روش چهارم برای از بین بردن تلخی بادمجان ، این است که بادمجان ها را پس از پوست گرفتن و دو نیم کردن ، به مدت حداقل 4 ساعت در فریزر قرار دهید.بعد از این زمان ، از فریزر خارج کنید و با دست آنها را بفشارید. آبی که از بادمجان خارج خواهد شد تلخی آن را از بین خواهد برد.