عکس سفره افطاری روز 27 ماه رمضان
مهربان62
۱۹
۳۴۳

سفره افطاری روز 27 ماه رمضان

۳ تیر ۹۶
سلام بر اعضای کدبانوی پاپیون نماز روزه هاتون قبول باشه پیشاپیش عید سعید فطر مبارک باشه. سفره افطاری که برای خانواده همسرم تدارک دیدم تعداد مهمانان 30نفر بود.
موادلازم کتلت که 150 عدد کتلت میده. گوشت گوساله2کیلو و گوسفند نیم کیلو که باهم مخلوط میکنیم. سیب زمینی 4کیلو که پس از رنده شدن آب اضافش رو دور میریزیم. پیاز 2کیلو که پس از رنده شدن آبش رو داخل مواد میریزیم. نیم کیلو هویج که پس از رنده شدن آبش رو دور میریزیم. 5عدد تخم مرغ .1قاشق غذاخوری سر پر نمک. فلفل سیاه و دارچین و زردچوبه از هرکدام اقاشق مرباخوری. همه مواد رو باهم مخلوط کرده و ورز می دهیم و در روغن سرخ میکنیم.
مواد سوپ جو. 1کیلو سیب زمینی. هویج و پیاز و جو پوست کنده وجعفری از هر کدام 300گرم. قلم گاوی یک عدد که جداگانه با آب حدود 10ساعت جوشاندم و عصاره آن را داخل سوپ استفاده کردم. ابتدا پیاز رو رنده کردم آبش رو جدا کردم نگه داشتم. پیاز رو کمی سرخ کردم و 1قاشق غذاخوری نمک و رب گوجه فرنگی و مقداری زردچوبه و فلفل سیاه و دارچین رو با پیاز سرخ شده تفت دادم بعد آب پیاز و سیب زمینی و هویج رنده شده رو اضافه کردم بعد جو و آب قلم و قابلمه را پر آب کردم و پس از جوش آمدن کم کردم وقتی سوپ پخت و جا افتاد 2ملاقه کوچک آب لیمو و کمی زعفران آب کرده و جعفری خورد شده را اضافه کردم و 1ساعت دیگه گذاشتم جوش خورد بعد در ظرف مورد نظر ریختم. بقیه وسایل سفره را خورد کرده و چیدم. شامل گوجه فرنگی و خیار شور . سبزی خوردن. پنیر و گردو و نان خرما و بامیه و ظروف. شربت خاکشیر و بیدمشک و گلاب هم درست کردم داخل کلمن ریختم در عکس نیست. جای همگی خالی امیدوارم توضیحاتم مفید باشه.
...
نظرات