عکس چیز کیک توت فرنگی
ساهره
۳۸
۱.۲k

چیز کیک توت فرنگی

۲۰ مرداد ۹۶
سلام، وقتتون بخیر و شادی، نمی دونم چرا پاپی جون بعضی از دستورات غذایی رو تائید نمی کنه 😞 ولی اشکال نداره همین جا براتون می نویسم امیدوارم مفید باشه.

چیز کیک قالبی
مواد لازم: بیسکوئیت پتی بور 2 بسته - کره 125 گرم - پنیر ماسکارپونه 250 گرم - شکر 50 گرم - پودر ژلاتین 1 ق س - آب 1/4 پ - خامه 200 گرم - وانیل 1/4 ق چ - پودر ژله به دلخواه 1 بسته
طرز تهیه: پودر ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش بن ماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شه، قالب مورد نظر رو چرب می کنیم یا اینکه یه آبکشی کرده تو فریزر میذاریم تا دونه های یخ ظاهر شن حدود دو تا سه دقیقه. ژله رو داخل قالب ریخته و میذاریم یخچال نیم بند شه. تو این فاصله مواد رویه رو آماده می کنیم. ابتدا پودر ژلاتین رو با 1/4 پ آب میذاریم رو بخار کتری یا حرارت غیر مستقیم تا ذوب بشه. پنیر ماسکارپونه، شکر و وانیل رو در ظرفی ریخته و در حد مخلوط شدن با همزن می زنیم، خامه صبحونه رو هم اضافه کرده و می زنیم تا مخلوط شن، پودر ژلاتین رو که به روش بن ماری ذوبش کردیم به کرم اضافه میکنیم کاملا هم می زنیم، قالب رو از یخچال بیرون میاریم و کرم به دست آمده رو روی ژله ریخته و صافش میکنیم و میذاریم تو یخچال تا کمی خودشو بگیره. در مرحله بعدی بیسکوئیت هارو پودر میکنیم، کره ذوب شده در دمای محیط رو به پودر بیسکوئیت اضافه میکنیم و قاطیشون میکنیم تا کره کاملا به خورد پودر بیسکوئیت بره، کرم پنیری که کمی سفت شد مخلوط پودر بیسکوئیت و کره روی کرم پنیری می ریزیم و فشرده می کنیم و میذاریم یخچال تا سفت بشه(8تا 10 دقیقه زمان میبره که سفت شه).
4 تا 5 ساعت به چیز کیک زمان میدیم تا لا یه ها به هم بچسبن، برای بیرون آوردن از قالب (برای من پلاستیکی بود) لبه هاشو با چاقو جدا می کنیم و حدود 30 ثانیه داخل آب جوش میذاریم و تو ظرف سرو بر می گردونیم و کمی به اطراف ضربه می زنیم تا از قالب جدا شه.
🍰 ژله و کرم پنیری رو لایه ای ریختم داخل قالب، به این صورت که اول یه لایه ژله ریختم بعد از بستن یه لایه کرم پنیری و بعد دوباره ژله و باز کرم پنیری و در آخر بیسکوئیت. برای راحتی بیشتر میشه فقط به صورت سه لایه ژله، کرم پنیری و بیسکوئیتی درست کرد.
...
نظرات