عکس فالوده
liliom_shirini
۷
۲۲۶

فالوده

۲۳ مرداد ۹۶
اگر به جای گفتن:
دیوار موش دارد و موش گوش دارد،
بگوییم:
فرشته ها در حال نوشتن هستند..."
نسلی از ما متولد خواهد شد که به جای مراقبت مردم، "مراقبت خدا" را در نظر دارد!
قصه از جایی تلخ شد که در گوش یکدیگر با عصبانیت خواندیم:
بچه را ول کردی به امان خدا !
ماشین را ول کردی به امان خدا !
خانه را ول کردی به امان خدا !
و اینطور شد که "امان خدا" شد: مظهر ناامنی!
ای کاش میدانستیم امن ترین جای عالم، امان خداست
#بستنی_سنتی_زعفرانی
ثعلب 4 گرم
گلاب 4 ق غ
شکر 300 گرم
شیر پر چرب 1 لیتر
محلول زعفران 2 ق س
خامه پر چرب در صورت تمایل ب میزان لازم
طرزتهیه
شکر وثعلب را باهم مخلوط کنید. شیر را هم توی قابلمه ریخته و روی حرارت میذاریم تا جوش بیاد حالا کم کم شکر را اضافه میکنیم و روی حرارت مدام هم میزنیم تا کمی قوام بیاد شکر و ثعلب رو به یکباره اضافه نکنید گلوله میشه طی 4 الی 5 مرحله ب مواد اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا یکم قوام بیاد بعد شیر را که قوام اومده از روی حرارت برداشته و توی یک ظرف فلزی دیگه میریزیم سپس از روی حرارت بردارید و گلاب و زعفران رو اضافه کنید روی ظرف رو نایلون بکشید تا رویه نبنده. کمی که از حرارت افتاد ظرف حاوی بستنی رو تو یه کاسه پر از یخ بذارید و هم میزنید تا کامل سرد بشه . بعد ظرف بستنی رو بزارید تو فریزر. این مدت زمانی که بستنی باید تو فریزر باشه بستگی به دمای فریزرتون داره برای من بار اول تقریبا 45 دقیقه ای طول کشید تا اطراف بستنی شروع ب بستن کرد.
بستنی از اطراف ظرف شروع به بسته شدن میکنه که مرتب با قاشق از اطراف به مرکز میاریمش و دوباره در فریزر میذاریم تا بستنی از اطراف ظرف شروع به بسته شدن بکنه و این دفعه هر نیم ساعت یا 45 دقیقه یک بار از ف یزر در میاریم و بستنی گه اطراف ظرف بسته شده به مرکز ظرف میاریم ( زمان دقیقی برای تهیه بستنی نمیتونم بگم چون بستگی به درجه فریزتون داره. برای من تقریبا 9 ساعتی طول کشید ) باید اینکار رو ادامه بدین تا کاملا مواد مرکز ظرفتون هم سفت بشه و فرم بستنی بگیره اگه دوس دارین بستنی شما خامه یا پسته هم داشته باشه تو مرحله اخر اضافه میکنین البته اگه میخواین تیکه های خامه توش یخ نزنه حتما باید از خامه پرچرب استفاده کنین وخامه را کمی با چنگال میزنین وتوی یک نایلکس پخش کنین وداخل فریزر قرار بدین تا خودش رو بگیره.
خامه که خودش رو گرفت خردش کنید و داخل بستنی میریزیم ومخلوطش میکنیم توی این مرحله که مخلوطش کردیم توی یه ظرف دربسته پلاستیکی بریزین وبذارین تو فریزر.
..و اما دستور فالوده...
#فالوده_شیرازی insta:nh5770
شكر1/5پیمانه
آب1/5پیمانه
رشته نودل چینی 100گرم
گلاب 1/4پیمانه
آب و شكر رو مخلوط كرده روی حرارت قرار میدیم بمدت 5 دقیقه جوشانده(از لحظه به جوش اومدن )بعد از اینكه شربت خنك شد گلاب رو اضافه كرده داخل فریزر قرار میدیم بمدت 5ساعت، هر یك ساعت یكبار درمیاریم و هم میزنیم تا كامل حالت برفكی بشه. رشته های نودل رو داخل آب در حال جوش ریخته میزاریم 10دقیقه با حرارت ملایم بجوشه و رشته ها نرم بشه،داخل صافی ریخته آب سرد میریزیم.بعد از اینكه شهدمون كاملا برفكی شد رشته های نودل داخلش ریخته و سریع هم میزنیم تا رشته ها سرد و سفت بشن داخل ظرف ریخته و با ابلیمو سرو میکنیم. insta:nh5770
...
نظرات