عکس دسر محلبي سيب و دارچين
مهسا دولتی
۱۶
۳۷۷

دسر محلبي سيب و دارچين

۱۶ آبان ۹۶
خب خب هرچي منتظر موندم پاپيون دستور بنده رو تاييد نكرد بنابراين بنده عطايش را به لقايش بخشيدم و گفتم دستورشو همينجوري بفرستم تا فصل سيب هستش دوستان استفاده كنن.گرچه سيب هميشه هست ولي خيليا مثل خود من فصل سيب كه ميشه از اينور و اونور كلي بهشون سيب تازه از باغ چيده ميرسه.منم كه پدرم باغ سيب دارند از اين قائده مستثني نيستم و ميترسم كه سيب هاي به اون دلبري بمونن حيف و ميل بشن واسه همين به انواع اقسام چيزها تبديلشون ميكنم.


#دسر_محلبي_سيب_دارچين_گردو

مواد لازم جهت محلبي:
كره ٣ قاشق غذاخوري
١ ليوان آرد
١ ليوان شكر
١ ليتر شير
١ قاشق غذاخوري وانيل
مواد لازم جهت مخلوط سيب:
٤ عدد سيب
١ ليوان گردوي خرد شده
١ قاشق مرباخوري دارچين
٢ قاشق غذاخوري شكر

و سه پاكت بيسكوييت و يك ليوان شير جهت خيس كردن بيسكوييت ها

براي مواد مياني ابتدا سيب را رنده كرده سپس سيب و دارچين و گردو و شكر را در يك ماهيتابه تا زماني كه كمي شكر حل شود تفت ميدهيم.خيلي حرارت ندهيد چون شكر سفت شده و مواد مياني بهم ميچسبند و پخش نميشوند.گوشه اي مي گذاريم تا خنك شود.
بعد تمام مواد محلبي را با هم مخلوط كرده به جز كره و روي حرارت ميگذاريم و همينطور هم مي زنيم تا مخلوطمان كمي سفت شود و حالت بگيرد.وقتي قوام لازم را گرفت از روي حرارت برداشته و كره را اضافه مي كنيم و خوب بهم ميزنيم تا يكدست شود.

حالا بيسكوييت ها را در شير خيسانده و كف ظرف ميچينيم.٢ ملاقه از محلبي آماده شده را روي بيسكوييت ها ميريزيم.مخلوط سيب را روي محلبي ريخته و كامل پخش مي كنيم.دوباره تمام كارها را تكرار مي كنيم تا موادمان تمام شود.توجه كنيد كه لايه پاياني حتما محلبي باشد.
و در آخر ٥ عدد بيسكوييت را با كمي گردو پودر كرده و روي كار بريزيد.لازم به ذكر است كه اگر روي مواد پودر كاكائو و يا قهوه هم ريخته شود طعم خوبي به دسر ميدهد.

درست كنيد و نوش جان كنيد و اگر لذت بردين فاتحه اي براي اموات بفرستين.خوشحال ميشم اگر درست كردين و عكسش رو به اشتراك گذاشتين از من هم نام ببريد.ضمنا اين دستور براي آشپز ترك آردا توركمن بوده و اينجانب دستور رو ترجمه كرده و در اختيار شما عزيزان گذاشتم.
...
نظرات