عکس چیز کیک شکلاتی
sahebeh.khoshdel
۳۱
۱.۲k

چیز کیک شکلاتی

۲۰ آبان ۹۶
میترسم یک روز آنقدر پیشرفت کنیم که خودمان از زندگی متنفـر شویم! مثلا فکر کن مینویسی دوستت دارم و مینویسد من بیشتر.. بعد تلفنِ همراه خیلی هوشمند و دلسـوزت میگوید: دروغ بود باور نکن همین الان به فلانی هم همین را گفت! زنگ میزنی رد تماس میزند و مینویسد سر کلاس هستم و یا هرچیزِ معقولِ دیگری که رد تماس را روا بداند ..بعد همان خیلی هوشمند میگوید پیشِ فلانی ست باور نکن ..
یا همین آنلاین ها و تایپینگ ها! فکر کن بنویسد در حال گفت و گو با فلانی .. نمیدانم .. از این حرص درار ها ..!
حسِ خوبی نیست ..
اگر به این قسمت از زندگی رسیدیم
بگو دست نگه دارند ...
از آنجا به بعد دیگر دردِ بی درمان میشود!
بلا به دور .....
#مریم_قهرمانلو
@Nedaeslamii
چیزکیک شکلاتی
مواد اولیه :
بیسکویت 250گرم (پودر شده)
کره 125گرم
پودر کاکائو 3قاشق سوپخوری
گردو 3قاشق سوپخوری (خرد شده)
مواد روکش :
پنیر خامه ای 250گرم
شکر 100گرم
ژلاتین 2قاشق سوپخوری
آب 1چهارم پیمانه
خامه 200گرم
شکلات 100گرم (تخنه ای)
پودر کاکائو 3قاشق سوپخوری
طرز تهیه
ابتدا بیسکویت را با کره آب شده مخلوط کرده، پودر کاکائو و گردو را به آن افزوده و مخلوط می‌کنیم. در قالب کمربندی با قطر 25 الی 30 سانتی‌متر، مخلوط بیسکویتی را ریخته و کاملا به وسیله قاشق یا وردنه پرس می‌کنیم. قالب را در یخچال می‌گذاریم تا کمی مواد سفت شوند. در مرحله بعد، پنیر خامه‌ای، خامه و شکر را با همزن زده تا صاف و یک‌دست شود. ژلاتین را با آب سرد مخلوط نموده، به روش بن‌ماری حل می‌کنیم و می‌گذاریم تا به دمای محیط برسد. شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری ذوب نموده، به مخلوط پنیر اضافه کرده و هم می‌زنیم. سپس ژلاتین را به همراه پودر کاکائو به مواد افزوده و کاملا مخلوط می‌کنیم تا مواد یک‌دست شوند. مواد شکلاتی را روی بیسکویت ریخته و به مدت چهار ساعت در یخچال می‌گذاریم تا آماده شود. بعد چیزکیک را از یخچال بیرون آورده، از قالب خارج کرده و به اندازه دلخواه برش می‌زنیم.
نکات:
1)اگر ژلاتین به دمای محیط نرسیده باشد بعد از مخلوط کردن با مواد به صورت لخته می‌شود، در این صورت باید مواد را برروی بخار آب گذاشته و مدام هم بزنید تا مواد یک‌دست شود.
2)برای برش چیزکیک از چاقوی اره‌ای که از قبل آن را در آب‌جوش گذاشته‌اید، استفاده کنید.
3)می‌توانید پودر کاکائو را از مواد شکلاتی حذف کرده و مقدار شکلات تخته‌ای را افزایش دهید.
4)بهتر است این دسر را یک شب قبل از سرو آماده کنید.
...
نظرات