عکس تولد برادرم کیک شکلاتی بی بی رو خودم پختم
Royaaaa777
۶۱
۱.۹k

تولد برادرم کیک شکلاتی بی بی رو خودم پختم

۹ آذر ۹۶
#کیک_شکلاتی_بی_بی__ ،کیک شکلاتی بی نهایت خوشمزه
مواد لازم
آرد سفید قنادی 2 پیمانه
پودر کاکائو 1/2پیمانه
بیکینک پودر 2ق چ
جوش شیرین 1/2ق چ
نمک 1/4ق چ
پودر نسکافه 1 ق چ
پودر شکر 1و نیم پیمانه(شکرمعمولی رو با آسیاب پودر کنید تا نرم بشه)
تخم مرغ 2عدد
شیر 1 پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
وانیل 1/2ق چ
ابجوش نصف پیمانه
روش تهیه
اول مواد خشک که شامل آرد و کاکائو و بکینگ پودر و جوش شیرین و نسکافه و نمک و شکر هست باهم توی یک کاسه بزرگ مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست بشه. فر رو روشن می کنیم روی دمای 170 درجه یا 350 فارنهایت میزاریم تا گرم بشه. وسط مواد خشک رو توی کاسه گود می کنیم و مایعات رو یکی یکی بهش اضافه می کنیم یعنی شیر و روغن مایع و تخم مرغ ها و وانیل. همزن رو با دور کند روشن می کنیم و حدود دو دقیقه هم می زنیم. هم زمان با هم زدن آب جوش رو هم به تدریج بهش اضافه می کنیم. اگه مایع به دست اومده به نظرتون رقیقه نگران نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد. حالا قالب کیک 22 یا 24سانتی رو که چرب کردید و آرد پاشی کردید بیارید و مایع کیک رو داخلش بریزید.
حالا قالب رو توی طبقه وسط فر میزاریم حدود 30 تا 35 دقیقه طول می کشه تا کامل بپزه. یه خلال دندون تمیز رو وسط کیک فرو ببرید اگه تمیز بیرون اومد کیک آمادست. یادتون باشه قبل از 20 دقیقه در فر رو باز نکنید وگرنه پف نمی کنه. وقتی کیک پخت، از فر بیرون بیارید ده دقیقه صبر کنید تا خنک بشه بعد از قالب خارجش کنید و روی توری سیمی بزارید تا خنک بشه.میتونید بصورت عرضی کیک رو برش بزنید و با کمی گلاب یا شیر یا آب مرطوب کتید بین دولایه می تونید از خامه و موز و گردو خورد شده یا کرم گاناش یا نوتلا استفاده کنید و روی کیک رو هم می تونید باز با خامه یا گاناش یا سس شکلات بپوشونید و بعدش به دلخواه خودتون تزیین کنید.
⚘منظور از پیمانه همون لیوان دسته دار فرانسویاست.⚘
⚘کیک رو از وسط برش زدم و وسطش خامه و موز و گردو گذاشتم.⚘
👌راستی بخاطر اینکه کیکم گنبدی نشه :یه نوار باریکی از جنس حوله به پهنای دیواره قالبم برش زدم خیسش کردم دور تا دور قالبم پیچیدم و با سنجاق قفلی محکمش کردم.نگران نباشین حوله نمیسوزه.فقط باعث میشه کیک یکدست پف کنه⚘
...
نظرات