عکس کیک پسته
بانوی سیده ✔
۱۸۰
۴.۸k

کیک پسته

۲۱ آذر ۹۶

#کیک_پسته💚💚💚💚
یکی از کیک های بسیار خوشمزه است که طرز تهیه راحتی دارد و یک کیک مناسب برای مناسبت های خاص مانند شب یلدا می باشد . این کیک عطر و طعم بی نظیری دارد و با توجه به رنگ و لعابی که دارد بسیار مجلسی هم می باشد .
..
مواد لازم : .

4 عدد تخم مرغ 1 پیمانه شکر

1/2 پیمانه شیر
2 پیمانه آرد

1 پیمانه پودر پسته

3/4 پیمانه روغن مایع

1/2 قاشق چای خوری وانیل

2 قاشق چای خوری بکینگ پودر
.. برای تهیه کیک پسته ، ابتدا آرد و بکینگ پودر را باهم ترکیب کرده ، ۳ بار الک می کنیم و کنار می گذاریم . فر را هم با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود .
تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ای ریخته و با همزن برقی آنقدر می زنیم تا کرم رنگ و یک دست شود . سپس روغن مایع و شیر را هم اضافه کرده و به وسیله لیسک و یا همزن دستی با دیگر مواد مخلوط می کنیم .
حالا ترکیب مواد خشک را که از قبل الک کرده ایم را کم کم و در چند مرحله به مایع کیک اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم تا آرد نیز با دیگر مواد کاملا ترکیب شود . پسته پودر شده را هم اضافه کرده و هم می زنیم . در پایان می توانید در صورت تمایل چند قطره رنگ خوراکی سبز به مواد کیک اضافه کرده و هم بزنید تا کیک پسته خوش رنگ تری داشته باشید .
مایع کیک پسته را داخل قالبی که از قبل کاغذ روغنی انداخته ایم و یا چرب و آرد پاشی شده ریخته و آن را به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا بپزد .
.
من واسه رویه کیک از #کرم_وانیلی استفاده کردم : یک لیوان شیر و سه قاشق غ خوری شکر ، کمی وانیل و یک قاشق غ خوری آرد رو توی یه قابلمه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم میزاریم تا مثل فرنی غلیظ بشه مدام هم میزنیم وقتی ب غلظت فرنی رسید زیر شعله خاموش و 25 گرم کره داخلش میریزیم و هم میزنیم تا کامل مخلوط بشه حالا کرم ما آماده است من دو قسمت کردم و به یکی رنگ سبز زدم
...
نظرات