عکس کیک کدو حلوایی
باران سجادی
۷۷
۷۶۱

کیک کدو حلوایی

۸ دی ۹۶
دوستان با دستور پاپیون درست کردم با کمی تغییر که ویرایش شده توسط خودم رو براتون میزارم...

مواد لازم برای۸ نفر
آرد ۲ لیوان
شکر۱لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
پوره کدو حلوایی ۱ لیوان
ماست‏ ۵ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده ۱/۲ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
دارچین ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه
۱- داخل کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و بهمراه شکر 5 دقیقه با همزن برقی بزنید سپس روغن و ماست را اضافه کنید و خوب بزنید تا یکدست شود ، پوره کدو را نیز اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید ( برای تهیه پوره کدو را با 3 لیوان اب و کمی زعفران دم کرده بپزید ، وقتی آب کدو تمام شد ان را له کنید ).
۲- آرد ، دارچین و بکینگ پودر را مخلوط کنید و چند بار الک نمائید و به مایه کیک اضافه کنید ( مخلوط آرد را کم کم اضافه کنید و در یک جهت هم بزنید ) ، در اخر نیز گردوهای خرد شده را اضافه کنید.
۳- قالب کیک را چرب کنید و مقدار کمی ارد کف قالب بپاشید سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی ان را صاف کنید ( به اندازه 2/3 قالب را پر کنید چون کیک پف خواهد کرد ).
۴- قالب کیک را داخل فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده بودید و گرم شده است به مدت 50 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید ( در 30 دقیقه اول پخت کیک در فر را باز نکنید ).
۵- پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس از قالب خارج کنید ، کیک کدو حلوایی را میتوانید ساده برش بزنید و سرو کنید یا با شکلات و … تزئین کنید ؛ سرو این کیک بهمراه شیر داغ یا قهوه بهترین گزینه است.

سایر نکات
این کیک بسیار خوش طعم است و مزه کدو حلوایی را احساس نخواهید کرد ، میتوانید بجای گردو از خشکبار دیگری نیز داخل کیک استفاده کنید.


منبع:سرآشپزپاپیون
...
نظرات