عکس عدس پلو مخلوط
shayli
۵۹
۴.۱k

عدس پلو مخلوط

۱۷ دی ۹۶
از لایکها و کامنتهاتون بینهایت ممنونم🙏😍
#عدس_پلومخلوط
عدس پلو با گوشت
مواد لازم:
گوشت چرخ کرده به مقدار لازم
عدس دو فنجان
نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
روغن یک فنجان
کشمش یک فنجان
پیاز یک عدد
برنج ۴ پیمانه
طرز تهیه:
دوفنجان عدس را با کمی نمک و ۳ لیوان آب و مقداری روغن میذاریم تا حدود نیم ساعت الی چهل دقیقه بپزد تا عدس تقریبأ بپزد و آب آن نیز تبخیر شود
 گوشت چرخ کرده را با یک پیاز خرد شده و دو لیوان آب و نمک و زردچوبه میذاریم تا بپزه و آب گوشت تمام شود وقتی گوشت پخت و آبش تمام شد به آن روغن اضافه میکنیم و کمی فلفل قرمز و زعفران هم اضافه میکنیم و گوشت رو تفت میدیم آب عدسها رو خالی کرده و عدسها رو هم به گوشت اضافه کرده و دوباره تفت میدیم .
کشمشها رو هم از قبل چندبار با آب گرم خیس کنید تا نرم شوند سپس در روغن تفت بدین.
چهار پیمانه برنج را بعد از شستن، با چهار قاشق غذاخوری نمک حدود یک الی دو ساعت خیس می کنیم سپس آن را در آب جوش ریخته و بعد از اینکه نیمپز شد و آبکش می کنیم کف قابلمه روغن میریزیم و سیب زمینی قرار میدیم و لایه لایه برنج و مخلوط گوشت و عدس و کشمش رو میریزم . عدس پلو پخته شده را در یک دیس می کشیم. کمی از عدس پلو را زعفرانی می کنیم و با آن روی برنج را تزئین می کنیم .
من مقداری از گوشت و عدس رو قبل از مخلوط کردن جدا تفت دادم و برای تزئین استفاده کردم و همچنین مقداری کشمش رو برای تزئین نگه داشتم.
ترشی لبو
برای ترشی لبو، لبوها رو قالب زدم و حدود یکساعت جوشوندم تا نرم شدن و توی شیشه ریختم و کمی از آب حاصل از جوشیدن لبوها توی شیشه ریختم و بقیشو سرکه ریختم و یه قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری شکر روش ریختم و در شیشه رو محکم کردم و تو یخچال گذاشتم.
...
نظرات