عکس بستنی زمستانی خانگی
zeinab
۳۳
۶۲۴

بستنی زمستانی خانگی

۱۸ دی ۹۶
بستنی زمستونی خونگی😊😊
طعمش همونه... شکلش همونه.... فقط بیسکوییتش همون نیست😉😉😉
درست کنید و لذت ببرید😊😊

سفیده تخم مرغ چهار عدد
پودر شکر یک لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری
پودر ژلاتین ۱/۵ قاشق غذاخوری
آب سه قاشق غذا خوری
نان میکادو یک ورق یا بیسکوئیت گرد سی چهل عدد
شکلات دویست گرم
روغن مایع یک قاشق غذاخوری
پودر نارگیل و گردو مقداری


طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ و نیمی از شکر را به کمک همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا پف کند و حجم بگیرد .
به کمک یک قابلمه پر از آب یک حمام آب جوش تهیه کنید و ظرف سفیده تخم مرغ را درون آن قرار دهید . کم کم ما بقی پودر شکر و وانیل را اضافه کنید و با سفیده ها مخلوط کنید . مرتب با مفتول هم بزنید شکر باید کاملا در سفیده حل شود . بعد از ده دقیقه آن را از روی حمام بن ماری بردارید .

ظرف دیگری حاضر کنید و ژلاتین را با آب روی بن ماری مخلوط کنید تا شفاف شود.

ژلاتین شفاف را به مخلوط سفیده شکری اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا باهم مخلوط شوند .
مواد را داخل قیف بدون ماسوره بریزید یک ربع بیست دقیقه داخل یخچال استراحت دهید تو این فاصله بیسکوییت ها را داخل سینی بچینید تا آماده باشند یا نانهای میکادو را با کاتر گرد کات کنید و آماده کنید سپس نوک قیف را قیچی کنید و مواد را روی بیسکوئیت ها یا نان های میکادو پایپ کنید سعی کنید به شکل گنبدی دربیاد و ظاهر خوبی داشته باشد . سپس بستنی زمستانی را یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شوند .
بعد از اینکه بستنی ها سفت شدند، شکلات را با یک قاشق غذاخوری روغن مایع آب کنید . بستنی های زمستانی را روی یک سینی قرار دهید و با کمک ملاقه شکلات ذوب شده را روی آنها بریزید یا اینکه بستنی ها را داخل شکلات آب شده فرو ببرید و در صورت دلخواه کمی پودر نارگیل و گردو روی روکش بپاشید و دوباره آنها را درون یخچال قرار دهید تا روکش شکلاتی سفت شود. به نظرم عالی شده طعمش مثل آماده هاست امیدوارم درست کنید و لذت ببرید
...
نظرات