عکس پیراشکی کرم دار خوشمزه
Fateme❤️A
۷۱
۲k

پیراشکی کرم دار خوشمزه

۲۲ دی ۹۶
مواد لازم برای خمیر پیراشکی:
خمیر مایه:۱.۵ قاشق غذاخوری
شکر: ۱ قاشق مرباخوری
آب ولرم: نصف پیمانه
آرد:۵۰۰ گرم
شکر: ۱۰۰ گرم
نمک: نصف قاشق مرباخوری
آب گرم: ۱ پیمانه
روغن مایع: نصف قاشق غذاخوری
ابتدا آب ولرم و شکر را در ظرفی هم میزنیم تا شکر حل شود بعد خمیر مایه را میریزیم و در ظرف را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه میگذاریم تا حجم خمیر مایه به دو برابر برسد.
بعد از گذشت مدت زمان آرد و شکر و نمک را به خمیر مایه آماده شده اضافه کرده و مخلوط میکنیم،سپس کم کم آب گرم را اضافه کرده و ورز میدهیم تا خمیر یکدستی بدست آید،در آخر روغن را افزوده و دوباره باهم مخلوط میکنیم.
روی سطح صافی مقداری آرد پاشیده و خمیر را ورز دهید تا خمیر نرم و یکدست شود،سپس خمیر را در ظرفی گذاشته و با پارچه تمیز میپوشانیم و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی میگذاریم تا خمیر بیاید و حجمش دو برابر شود.
بعد از گذشت این مدت زمان روی سطح کار آرد پاشیده و خمیر را یه قطر نیم سانتی متری پهن کرده و با قالب مورد نظر خمیر را قالب بزنید،دوباره روی آنها را پوشانده اینبار به مدت ۱ ساعت خمیرهای قالب زده را کنار بگذارید تا حجمشان دو برابر شود.
بعد از ۱ ساعت در شیرجوش یا تابه ای روغن ریخته و در حرارت ملایم میگذاریم تا داغ شود بعد خمیر پیراشکی ها را در آن سرخ میکنیم.
مواد لازم کرم پیراشکی:
شیر یا آب جوش : ۱.۵ پیمانه
شکر: ۱۶۰ گرم
آرد: ۹۰ گرم
وانیل:۱/۴ قاشق چایخوری
آرد و شکر وشیر را در ظرفی ریخته و روی حرارت کم میگذاریم و هم میزنیم تا زمانی که غلیظ شود و در آخر وانیل را ریخته و خاموش میکنیم صبر کنید تا خنک شود.
حال خمیر پیراشکی ها را از وسط برش زده و از کرم پیراشکی بگذارید و سرو کنید.
خیلی خوشمزس دوستای عزیز حتما درست کنین من که عاشقشم عالییییییه...روزتون خوش،لباتون خندون و دلتون شاد دوستای گلم...
...
نظرات