عکس پیراشکی کرمدار با شربت زعفرون...
نگار ۷۳
۹
۲۸۸

پیراشکی کرمدار با شربت زعفرون...

۲۳ دی ۹۶
مواد لازم:
شیر ا لیوان
پودر خمیر مایه ا قاشق غذاخوری
شکر ۴ قاشق غذا خوری
کره ۷۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
نصف قاشق چای خوری نمک
۴ پیمانه ارد شیرینی یا ارد نان
یک لیوان شیر رو ولرم میکنیم جوری ک انگشت زدیم نسوزه و ا قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه و اقاشق غذاخوری شکر اضافه میکنیم و هم میزنیم و روشو میپوشونیم و ۱۰ دقیقه مزازیم ی جای گرم تا عمل بیاد ( یعنی باید کف کنه).. و در ظرفی دیگر ۲ تا تخم مرغ میشکنیم و همزده و نصف قاشق چای خوری نمک و ۳ قاشق غذاخوری شکر و ۷۰ گرم کره که در دمای محیط گرم شده اضافه و مخلوط میکنیم و بعد از ۱۰ دقیقه شیر و خمیر مایه عمل اومده رو اضافه میکنیم و ارد رو روش الک میکنیم پیمانه اول و دوم و سوم رو با خیال راحت اضافه میکنیم اما پیمانه چهارم ارد رو تا تا زمانی ک مقداری از چسبندگی خمیر را بگیریم چسبندگی خمیر نباید کاملا از بین برود و نباید انگشتامونو داخل خمیر ورز بدیم فقط روی خمیر رو یک ربع ورز بدیم و و روش سلفون بکشیم و پارچه بزاریم تا ۱ ساعت ی جای گرم بمونه تا عمل بیاد.. چجوری بفهمیم عمل اومده؟؟ حجمش دوبرابر میشه و پف میکنه و دوباره خمیر رو ورز میدیم تا پفش خالی شه.. و کف یک سینی رو چرب کرده یا ارد پاشی مبکنیم و ی چونه برمیداریم و گرد میکنیم و با کف دست ی کم فشار میدیم تا پهن بشه و بعد اگه دوس داشتین با ی قالب گرد کوچیک وسطش رو سوراخ میکنیم ک مث دونات میشه و ارتفاع دوناتا باید ۱ سانت باشه و بعد هنه رو ب این روش درمیاریم حدود ۱۲ عدد میشه و بعد با پارچه روشونو میپوشونیم و ۱ ساعت میزاریم ی جای گرم تا پف کنن و بعد داخل روغن سرخ میکنیم..
نکته:: موقع سرخ کردن باید خیلی اروم پیراشکیا رو بلند کنیم جای انگشت نمونه یا با وسیله ای مث کاردک بلندشون کنیم و نزاریم کاملا ی طرفشون سرخ بشه و هی اینور اونورش کنیم و بعد تو ی ابکش میزاریم تا روغنش بره و بعد برش بزنید و با قیف کرمش رو بزنید و بعد دیزاینش کنید نوش جونتون..❤
برای درس کردن کرمش::
یک پیمانه پیمانه شیر یا اب
۲ قاشق غذاخوری نشاسته
۳ قاشق غذاخوری شکر
مقدار کمی گلاب ۲ قاشق ارد
و ۲ قاشق غذاخوری کره
همه رو باهم مخلوط کرده بجز کره و هم میزنیم و بعد روی شعله ملایم گاز میزاریم و مدام هم میزنیم و غلظتش باید از فرنی بیشتر باشه و بعد کره را افزوده و همزده و بعد ی جای خنک میزاریم تا خودشو بگیره..
شربت زعفرون من:::
تخم شربتی و ابلیمو زعفرون و گلاب و شکر

...
نظرات