عکس ته چین مرغ
بانوی سیده ✔
۵۶
۴.۱k

ته چین مرغ

۲۵ دی ۹۶
مواد لازم :

برنج يك كيلو
مرغ متوسط يك عدد
ماست750 گرم (معادل يك ليوان)
روغن مايع350 گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساييده دو قاشق چايخوري
نمك و ادويه به مقدار مورد نياز

طرز تهيه :

گوشت مرغ را با مقداري آب و نمك و ادويه بپزيد. هنگامي كه مرغ پخت و حدود يك استكان آب آن باقي ماند, آب مرغ را جدا كنيد و پش از درآوردن استخوانهاي آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد. زعفران را در مقدار كمي آب گرم حل كنيد و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمي نمك و فلفل مخلوط كنيد و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل يخچال بگذاريد .برنجي را كه از قبل خيس كرده‌ايد بجوشانيد و آبكش كنيد.
دو عدد زرده تخم مرغ, 150 گرم روغن و نصف مخلوط ماستي را كه مرغ را در آن خوابانده بوديد با دو تا سه كفگير برنج مخلوط كنيد و در ته ديگ يا قابلمه بريزيد و با ته قاشق آن را صاف كنيد. مقداري مرغ به صورت يك لايه نازك روي ته ديگ بچينيد و روي آن نيمي از پلو را بريزيد. بقيه مرغ را روي برنج بچينيد و بقيه برنج را نيز روي مرغ بريزيد و سطح مرغ را با برنج بپوشانيد.آب مرغ را با يك قاشق چايخوري زعفران مخلوط كنيد و روي برنج بريزيد.
سطح برنج را با كفگير كمي فشار دهيد تا برنج كمي فشرده شود.باقيمانده مخلوط ماست را روي برنج بريزيد و سه تا چهار قاشق غذا خوري روغن را ذوب كنيد و روي برنج بريزيد و آن را دم كنيد. بعد از يك و نيم ساعت ته چين آماده است. پس از دم كشيدن, به سرعت قابلمه را در ديس وارونه كنيد تا ته چين به شكل قالبي خارج شود.
...
نظرات