عکس #گیفت_سگ_سال_97

#گیفت_سگ_سال_97

۹ اسفند ۹۶

مواد لازم برای ساخت خمیر عروسک

چسب چوب شمال : یک پیمانه
پودر نشاسته ذرت : یک پیمانه
گلیسرین : یک قاشق غذاخوری
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
وازلین : یک قاشق غذاخوری
روش ساخت خمیر عروسک

ابتدا وازلین و گلیسرین و آبلیمو را به همراه چسب چوب درون تابه ای نچسب بریزید و با کمک قاشق چوبی این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید سپس تابه را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و بعد از اینکه وازلین ذوب شد نشاسته ذرت را به مخلوط این مواد اضافه کنید تا خمیر چینی نرم و یکدستی ایجاد شود.
سپس خمیر را از درون تابه بردارید و به مدت یک دقیقه خمیر را ورز دهید و به شکل توپ گردی در آورید و خمیر را بلافاصله درون پلاستیک فریزر قرار دهید و پلاستیک را خوب هواگیری کنید و به مدت ۲۴ ساعت خمیر را در مکانی قرار دهید تا به خوبی استراحت کند سپس رنگ های مورد نظر خود را به خمیر اضافه کنید و عروسک های زیبایی را با خمیر چینی درست کنید.
این دستورو من از نت گرفتم که طبق همین دستور ساختم... برای درست کردن مجسمه سگ. یکم از خمیر برداشتم شبیه بیضی شکل دادم قسمت دهن یا پوزه سگ باخلال دندون کمی حلال ایجاد کردم بعد برای درست کردن گوش هاش خمیرو شبیه اشک یا همون قطره شکل دادم با دست حالتش دادم برای دستاش خمیرو باز کردم شبیه دست با چاقو برش دادم برای لپاش با سر خلال دندون ۳تا نقطه ایجاد کردم و کمی رنگ به لپ خانم سگه زدم... چشماشم از منجوق که داشتم استفاده کردم .. دماغشم خمیرو رنگ مشکی کردم گردش کردم چسبوندم ..
برای چسبوندن اجزای خمیر چینی به هم باید از چسب چوب شمال که بی رنگ هست استفاده کنید.. برای ابرو اقا سگه و مژه خانم سگه از راپید استفاده کردم (همون روان نویس مهندسی) برا خانم هاپوعه یه پاپیون قرمز درست کردم روش نگین زدم... خیلیا کلاساشو رفتن ولی من اموزش ندیدم از ایده گرفتن و سرچ کردن دستورش تو نت اقدام به ساختش کردم خیلیا گفتن خراب میشه و سخته...
اما من گفتم هرچی استارتشو بزنم تو اون کار موفقم چون علاقه باشه به نظرم حله ..اون چوبای لاو هم امادس فقط قهوه ایش هست من خودم قرمزش کردم چوبشم که سیخ چوبی رمان پیچیده شدس من فقط دستورو از نت سرچ کردم و شکل سگ رو خودم ذهنی انجام دادم..
پ.ن: من از نصف مقدار همین دستور استفاده کردم چون زیاد استفاده نداشتم ..و اینکه برای رنگ کردنش باید از مغازه هایی که وسایل گل سازی مجسمه سازی میفروشن بگین رنگ خمیر چینی میخوام..🐼🐼🐼

این هم طرز ساخت خمیر چینی و عکس نزدیک از گیفت سگ که دوستان درخواست کرده بودن.
...
نظرات