عکس نان خامه ای
لنا.
۲۴
۸۹۵

نان خامه ای

۱۳ اسفند ۹۶

#نان_خامه_ای

نان خامه ای راحت و خوشمزه برای 20 عدد
آب کمی کمتر از یک لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر
آرد سفید قنادی یک لیوان معادل ۱۵۰ گرم
کره ۵۰ گرم
تخم مرغ 4 عدد متوسط
پکینگ پودر یک سوم ق.چایخوری
نمک کمی
وانیل نوک قاشق چای خوری اگر خواستید نان خامه ای کمی پر رنگ تر باشد 1قاشق غذاخوری شکر
طرز تهیه :
اول فرتون را روی حرارت 200 درجه یا بالاتر از حرارتی که برای پخت کیک ساده تنظیم می کنید ، روشن کنید . کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید.
آرد را با پکینگ پودر و نمک مخلوط و الک کرده کنار بگذارید .
قیف پارچه ای بزرگ برداشته ماسوره ی گردکنگره دار را درون آن قرار دهید .
آب ، کره ، شکر را درون قابلمه ریخته ، روی حرارت متوسط بگذارید تا از زیر جوش بزند همین که روغن در آب مذاب شد و آب شروع کرد از زیر حباب زدن ، آرد را یک مرتبه داخل قابلمه ریخته و با قاشق چوبی هم بزنید تا خمیر گلوله شود و دیگر خمیری به دور قابلمه نچسبد ومث حلوا وسط قابلمه جمع بشه.
خمیر را داخل کاسه ی بزرگی پهن کنید تا داغی آن گرفته شود . حدود 5 دقیقه صبر کنید .
تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر افزوده هر کدام را جداگانه کاملاَ به خورد آن بدهید و بدانید که راحت ترین وسیله برای این کار دستتان است🙈 با آخرین تخم مرغ وانیل را هم اضافه نمایید .
خمیر را یک جا داخل قیف ریخته و آنرا با فاصله روی سینی تقسیم کنید این که چه مدلی می زنید به خودتان بستگی دارد من با قیف و ماسوره 2dمث بامیه یه شکوفه بزرگ زدم☺️. فقط توجه داشته باشید زیاد نازک و درشت نزنید تا پخت نان ها یکسان صورت پذیرد .
سینی را داخل فر بگذارید و بعد از نیم ساعت در فرتون را باز کنید (بستگی به دمای فرتون داره)و از دیدن پف نانهایتان تعجب😳کنید.

نکته ها:
❤وقتی تخم مرغو به موادتون اضافه کردین میتونید همه تخم مرغها را باهمزن بزنید تا از لختگی دربیاد و با ۴ مرحله به موادتون اضافه کنید و با همزن بزنید ولی اون کیفیتی که با مخلوط کردن با بدست تو خمیر ایجاد میشه با همزن نیست. ❤نانها ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ممکنه برای پختشون طول بکشه چون بسته به فر فرق داره در این مدت اصلاَ در فر را باز نکنید. ❤ نکته بسیار مهم نان خامه ای فقط و فقط حرارت بالا ورعایت میزان مواد اولیه است. با قیف درون
نانها را از خامه پر کنید
...
نظرات