عکس شیرینی خانگی
ساره
۳۲
۵۸۳

شیرینی خانگی

۲۲ اسفند ۹۶
سلام دوستان وقتتون بخیر
مواد لازم برای تهیه این شیرینی خوشمزه که بافتی شبیه بافت شیرینی بهشتی داره کاملا پودری و ترد هست که مطمئنم همه شما میتونید راحت درست کنید. به شرطی ک اصلا با دست ورز ندید و نکات رو رعایت کنید. ورز دادن شیرینی رو خشک میکنه و ترک میندازه. من خمیر رو بین پلاستیک فریزی پهن میکنم و قالب رو یکم ب ارد میزنم تا ب خمیر نچسبه و قالب میزنم و توی سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردم با یکم فاصله میچینم. طبقه وسط دمای صد و هشتاد فر از قبل گرم شده به مدت بیست تا سی دقیقه یعنی تا زمانی ک فقط یکم کف طلایی شه. وقتی از فر در میارید باید بزارید حسابی خنک شه بعد توی ظرف مورد نظر بچینید وگرنه بافتش از هم باز میشه چون خیلی ترده.
مواد لازم:
زرده تخم مرغ یک عدد
وانيل نصف ق چ
کره یا روغن جامد صد و هشتاد گرم( ک بهتره از روغن جامد استفاده شه . تقریبا یک لیوان سر خالی میشه‌. لیوان دسته دار فرانسوی)
پودر قند نود گرم ( نصف لیوان)
پودر بادام دو ق غ
آرد حدود سیصد گرم ( تقریبا دو لیوان )
بيكينگ پودر یک ق چ
طرز تهيه :
ابتدا كره یا روغن و پودر قند را با همزن خوب زده تا سفيد بشه بعد زرده تخم مرغ و وانيل را اضافه كرده خوب همزده بعد نم سپس پودر بادام را ریخته و کمی هم بزنید.بعد از این مرحله دیگه نیازی ب همزن نداریم. وبعد بيكينگ پودر و آرد الك شده را كم كم اضافه كرده تا خمير لطيفي بدست بيايد بعد نيم ساعت در يخچال استراحت داده بعد از یخچال خارج کرده می توانید قالب بزنید یا در دست گرد کرده داخل سینی فر گذاشته کمی پودر پسته برای تزیین بزنید و در فر بزارید.
من قبل از اینکه ارد رو ب مواد اضافه کنم مواد رو نصف کردم و به یکی یک ق غ پودر کاکاوو و به یکی دیگه چند قطره رنگ خوراکی زرد زدم(میشه به جاش فقط از یک ق غ زعفران دم کرده غلیظ استفاده کرد) و هم زدم حالا هر دو مواد تا جایی که خمیر لطیف و نچسبی بما بده ارد بزنید . شاید تمام اردها مصرف شه شاید یک تا دو ق غ از ارد اضاف بیاد..
#شیرینی_عید
...
نظرات