عکس کیک خیس شکلاتی
marjan Hadad
۸۶
۸۸۱

کیک خیس شکلاتی

۱۹ فروردین ۹۷
#کیک_خیس_شکلاتی#
سلاااااااااام دوست جووووووووونیام حالتون خوبه 🤗🤗😙😙 این کیک خوشمزه رو برای مهمونام درست کرده بودم عااااااالی بود خییییییلی خوششششششششمزه بود هم خودم دوست داشتم هم خانواده و مهمونام 🤗🤗😋😋
با دستور کاربر برتر #نفیسه# جون درست کردم مرسی دوست مهربونم 😘😘
چون این دستور تو قسمت دستور پخت پیج شون نبود براتون تایپ کردم 😃
مواد لازم
اسانس وانیل : چند قطره
گردو خورد شده : به مقدار لازم
پودر کاکائو : ۵ قاشق غذا خوری
کره : ۵۰ گرم
خامه : ۳ ق غ خوری
قهوه دم کرده : یک سوم لیوان
روغن مایع : یک ششم لیوان
تخم مرغ : ۱ عدد
بیکینگ پودر : ۱ ق چ خوری
آرد سفید : ۱ لیوان
شکر : ۱ لیوان
طرز تهیه :
ابتدا آرد ، شکر و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کنید ؛ قهوه رو دم کنید ( مخلوط نصف ق غ خوری قهوه رو با نصف لیوان آب روی حرارت قرار بدید و هم بزنید تا زمانی که جوش بیاد سپس از روی حرارت بردارید ) .
۲_ قابلمه ای رو روی حرارت ملایم قرار دهید سپس یک سوم لیوان قهوه دم کرده ، پودر کاکائو ، روغن و کره رو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا زمانی که جوش بیاد سپس از روی حرارت بردارید و آن رو کم کم به مخلوط آرد اضافه کنید .
۳_ مواد رو مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاد ، تخم مرغ رو داخل کاسه ای بشکنید و بزنید تا کف کند سپس به خمیر کیک اضافه کنید و مخلوط نمایید ، پس از مخلوط شدن تخم مرغ ، خامه و اسانس وانیل رو اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا خمیر کیک نرم و یکدست شود.
۴_ گردو های خورد شده رو به خمیر کیک اضافه کنید ؛ داخل قالب کاغذ روغنی بندازید سپس خمیر کیک رو داخل قالب بریزید و خوب پهن کنید و قالب رو داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20_30 دقیقه قرار دهید .
۵_ پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید و روی اون و با شکلات آب شده تزیین و سرو کنید .
دوستون دارم عششششقولیا 😄😄😘 جاتون اینجاست 👈❤👉
...
نظرات