عکس غذاهای سنتی گرجستان 
خینکالی _ خاچاپوری _ آجارولی
marjan Hadad
۸۸
۹۳۹

غذاهای سنتی گرجستان خینکالی _ خاچاپوری _ آجارولی

۲۸ اردیبهشت ۹۷
سلاااااااااام و صد سلاااااااااام دوست جووووووووونیام دلم خییییییلی براتون تنگ شده بود 😆😆🤗🤗😍😍😍 فرا رسیدن ماه رمضان و به همه تون تبریک میگم و نماز و روزه هاتون مقبول درگاه خداوند قرار بگیره 🙏🙏
جاتون خالی گفتم رفته بودیم مسافرت اومدم با یه عکس خوشگل و یه مطلب کامل و مفید برای اون دوستان خوبم که ازم خواسته بودن راجب غذاهایی که اونجا خوردیم توضیح بدم 😋



بهترین غذاهای گرجستان | اصیل و خوشمزه

الکساندر پوشکین شاعر مشهور روسی جمله معروفی دارد که: 

هر غذای گرجی خودش یک شعر است. 

همچنین افسانه های گرجی بر این باورند که خدا به هنگام آفرینش زمین، ناگاه گرسنه شد و تصمیم به صرف شامی بی نظیر گرفت. او به قدری سرگرم صرف شام بود که مقداری از غذایش بر روی بلندترین قله های منطقه قفقاز افتاد و تکه هایی از غذا بر روی آن سرزمین پخش شد. و بدین ترتیب سرزمین قفقاز و گرجستان به غذای بهشتی برکت یافت.


فرهنگ غذایی گرجستان 

فرهنگ غذایی گرجستان در واقع سبکی از طبخ غذاست که از گرجی های پیشین و باستانی، فرهنگ غذایی اروپایی و فرهنگ های نزدیک آسیایی تأثیر پذیرفته است. می توان گفت غذاهای گرجی ترکیبی از مزه های کشورها و تمدن هایی است که به هنگام تجارت به این شهر رفت و آمد می کردند. گرجی ها در غذای خود به استفاده زیاد از گوشت تمایل دارند، اما با این حال طیف متفاوتی از انواع غذاهای گیاهی نیز در فرهنگ غذایی گرجی ها به چشم می خورد. 
جالب آن که در طی قرن بیستم، رستوران های گرجی در روسیه به شدت توسعه یافتند به گونه ای که هم اکنون اغلب رستوران های روسی در شهرهای این کشور غذاهای گرجی را سرو می کنند. 
یکی از بهترین موقعیت هایی که می توانید مجموعه کاملی از غذاها و نوشیدنی های گرجی را از نزدیک ببینید، ضیافت های سنتی سوپراست. این ضیافت یا دورهمی ها، معمولا در زمان اعیاد و یا پس از مراسم خاکسپاری برگزار می شوند.

خینکالی _ Khinkali

خینکالی یکی از غذاهای گرجی است که از خمیر تهیه شده و حاوی گوشت و ادویه است . خینکالی یکی از غذاهای ملی گرجستان محسوب می‌شود. مناطق مختلف گرجستان ، خینکالی را با پر کردن انواع مختلفی از مواد غذایی درست می کنند. پرطرفدارترین خینکالی مخلوط گوشت خوک و گوشت گاو است. در مناطق کوهستانی خینکالی اغلب با پر کردن گوشت بره تهیه می شود.
خینکالی را می توان با پر کردن پنیر ایمرتی ( پنیر محلی گرجی ) با مخلوط قارچ، سبزی های معطر و سیب زمینی له شده هم درست کرد. خینکالی های معروف شهری عبارتند از کالاکوری ( با جعفری نازک خرد شده ) و خینکالی خوشورتی ( بدون جعفری ) .

خاچاپوری _ khachapuri

خاچاپوری یک غذای سنتی گرجستان است که نوع معمول آن در میان مردم گرجی ، خاچاپوری ایمرتی است که نان پر شده از پنیر ایمرتی یا سولگونی است. انواع مختلفی از خاچاپوری به نام های کوبداری ، آجارولی ، ایمرتی و مینگرلین وجود دارد.

خاچاپوری آجارولی یک نان به شکل قایق است که در وسط آن پنیر و تخم مرغ خام می گذارند.
طبق نظرسنجی 2009 , 88 درصد از گرجی ها خاچاپوری را به پیتزا ترجیح می دهند .
خاچاپوری به عنوان یک غذای اصلی برای گرجستان محسوب می‌شود و قیمت آن به عنوان شاخص تورم در شهر های مختلف گرجستان است .




امیدوارم که مطلب برای دوستان عزیزی که خوندن مفید بوده باشه و ایشالا اگه یه روزی به این کشور سفر کردین حتما از غذاهای سنتی شون میل کنید 🤗🤗😘😘😘
دوستون دادم عششششقولیا جاتون اینجاست 👈❤👉 😙😙😙
۱۳۹۷/۲/۲۸

...
نظرات