عکس دیگچه مشهدی

دیگچه مشهدی

۴ خرداد ۹۷
سلام علیکم ورحمه الله وبرکاه
تقدیم به دوستان گلی که دستورپخت این دسرخوشمزه روخواسته بودند.

طرزتهیه دیگچه مشهدی

2 پیمانه برنج ایرانی
1.5 لیتر شیر
4 پیمانه شکر
نصف پیمانه گلاب
30 گرم کره
1 قاشق غذا خوری پودر هل
زعفران به مقدار دلخواه
پودرپسته برای تزئین

برای تهیه دسر دیگچه مشهدی برنج را شسته و به مدت یک ساعت خیس کنید. برنج را بگذارید خوب بپزد می توانید از برنج نیم دانه استفاده کنید. وقتی آب برنج تبخیر شد شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا شیر به خورد برنج برود.تقریبامایه سفت میشود. به ترتیب شکر را اضافه کرده و هم بزنید و سپس هل را اضافه کنید باید آنقدر مواد بجوشد تا سفت شود در آخر گلاب و بعد از چند دقیقه کره را اضافه کنید. دیگچه مشهدی آماده برای دم کردن است. دراین مرحله خمیرسفتی است که وقتی باملاقه درظرف میریزی وانمیرود. وقتی دسر دیگچه به این مرحله رسید زعفران دم کرده را در گوشه ای از قابلمه بریزید و هم بزنید تا نیمی از آن زرد رنگ شود. من به تمام موادزعفران اضافه کردم.دسر دیگچه را مثل برنج به مدت یک ساعت باشعله کم (شعله پخش کن) دم کنید. توجه داشته باشید که حرارت خیلی کم باشد. میتوانیدازدم کنی یاپارچه برای درقابلمه استفاده کنید.بعد در قابلمه را برداشته بگذارید تا خوب خنک شود و بعد در دیس دسر دیگچه مشهدی رابر گردانید و با خلال پسته و زعفران برای سرو تزیین نمائید.
برای برگرداندن دسر دیگچه قابلمه پخت باید نچسب باشد.
البته میتوانید از قالب مخصوص دسر استفاده کنید باید ته قالب را کمی با کره چرب کنیدوموادرابعدازدم کشیدن درقالب بریزید. بعد از خنک شدن به راحتی از قابلمه و یا قالب جدا می شود.
مقدار شیر و شکر بسته به ذائقه شما می‌تواند کم یا زیاد باشد. اگر شیر بیشتر باشد بهتر است چون در آخرکمی به صورت ژله‌ای و لرزان در می‌آید وراحت ازقالب جدامیشود.
امیدوارم این دسرخوشمزه رودرست کنیدونوش جان بفرمایید.

برای سلامتی آقاامام زمان( عج)وتعجیل درفرج ایشان صلوات بفرستید.
التماس دعا
...
نظرات