عکس  بامیه خانگی
_nafiseh.64
۹۰
۵.۱k

بامیه خانگی

۱۹ خرداد ۹۷
بامیه:
تخم مرغ :سه عدد
کره: پنجاه گرم
آب:یک پیمانه
شکر: یک قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت : یک ق س
آرد : یک پیمانه
شربت بار : دو قاشق سوپ خوری
وانیل : کمی
نمک : یک پنس
شربت بار :
شکر یک پیمانه
آب یک پیمانه
جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری
گلاب یک چهارم پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
طرز تهیه : ابتدا شکر و آب را روی شعله متوسط قرار داده بدون هم زدن اجازه دهید شکر در آب حل شود و کم کم به قوام بیاید بعد جوهر لیمو را اضافه کنید و بگذارید شربت به غلظت مناسب برسد (اگر رقیق باشد بامیه ها نرم می شوند .اگر خیلی غلیظ شود بامیه ها را به راحتی نمی توان در آن غوطه ور کرد ) در آخر گلاب و زعفران را اضافه کرده بعد یک دقیقه جوشیدن شعله را خاموش کنید تا شربت سرد شود .
برای تهیه بامیه:
داخل قابلمه ای آب ، شکر ، دو قاشق سوپ خوری شربت بار ، نمک و نیمی از کره را ریخته اجازه دهید به جوش آید بعد به یکباره آرد و نشاسته ذرت که چند بار الک کردید اضافه کرده هم بزنید مابقی کره را نیز در همین مرحله اضافه کنید تا کار همزدن راحت تر شود بعد از اینکه خمیر جمع شد قابلمه را از روی شعله برداشته مدام همبزنید و تکه تکه کنید تا خمیر از داغی بیافتد . حالا دانه دانه تخم مرغها و وانیل را اضافه کرده هم بزنید . و داخل قیف پارچه ای با سر ماسوره مورد نظر ریخته، داخل روغن داغ و زیاد سرخ کنید و داخل شربت زده زود بردارید و روی صافی فلزی قرار داده تا شربت اضافی خارج شود.
برای این مدل هم مثل تصویر از خمیر بامیه دور تا دور پشت قالبهای مافین چرب شده رو پر کردم و یک ساعتی داخل فریزر قرار دادم بعد از قالب جدا کردم و داخل روغن سرخشون کردم و سمت بیرونیش رو داخل شربت زدم تا با وجود حلوا بامیه ها خیلی شیرین نشن .
نکته:برای درست کردن شربت بار اصلا شکر و آب رو هم نزنید یعنی شکرهایی که اطراف قابلمه جمع میشه رو داخل شربت ندید و از جوهر لیمو استفاده کنید تا بامیه ها بعدا شکرک نزنه
برای حلوا شیر هم از دستور پاپیون استفاده کنید فقط یک تا دو لیوان به شیر شربت اضافه کنید تا حلوا نرمتر بشه برای شکوفه زدن .
دوستتون دارم شاد باشید ❤❤❤
#بامیه #حلوا #زولبیا_بامیه #خوشمزه #دستپخت #رمضان #ماه_عسل #ماه_رمضان #رمضان_كريم #نفیسه#حلوا_شیر #افطار #افطاری#سحری
...
نظرات