عکس نان ارده و گردو
آشپزی بهاره
۳۲
۳۸۶

نان ارده و گردو

۲۲ خرداد ۹۷
فکر کردن کار سختی است،،،بخاطر همین خیلی ها قضاوت میکنند.....
سلاااام دوستان گلم طاعات و عبادات همگی قبول انشالله

#نان_ارده_و_گردو

بافت عااالی ، همچنین مقوی و خوشمزه و صدالبته گزینه ای شیڪ برای زینت سفره های افطاری👍👍👌

مواد لازم:شیر 125 میلی لیتر.مخمر 1 ق م.ماست 55 گرم.شڪر 3 ق غ.تخم مرغ 1 عدد.روغن مایع 2 ق غ.نمڪ یڪ چهارم ق چ.وانیل یڪ چهارم ق چ
آرد به میزان لازم حدود 350 گرم

مواد میانی نان:
ارده 4 ق س.ڪره ذوب شده 50 گرم.شڪر قهوه ای یا سفید120 گرم.گردو پودر شده 1پ

طرز تهیه:
شیر ولرم را با 1 ق از شڪر و مخمر مخلوط ڪنید و بگذارید تا پف ڪند و عمل آید. در ظرفی جداگانه تخم‌مرغ و بقیه ی شڪر و روغن و ماست و وانیل و نمڪ را مخلوط ڪرده و مخمر عمل آمده را اضافه ڪرده و آرد را اضافه ڪنید و خوب ورز دهید تا جایی ڪه خمیر چسبنده نباشد و در جای گرم قرار استراحت دهید تا خمیر حجیم شود. خمیر را 3 قسمت ڪرده یڪی از آنها را با وردنه روی ڪاغذ روغنی باز ڪنید و نصفی از مواد میانی را روی نان ریخته و همه جای آن پخش ڪنید .دومین خمیر را باز ڪرده و بقیه مواد میانی را ریخته وخمیر سوم را باز ڪنید و روی دوتای دیگر قرار دهید. در قسمت مرڪز ڪاسه ڪوچڪی قرار داده و اطراف خمیر را با ڪاتر به 24 قسمت تقسیم ڪنید بطوری ڪه ڪاتر به لبه ڪاسه برسد سپس هر قسمت را بپیچید تا مواد میانی وسط خمیر مشخص شود و طرح زیبایی را به خمیر دهید.خمیر را داخل قالب 30 سانت قرار دهید و حدود 20 دقیقه استراحت دوم داده تا خمیر دوباره حجم بگیرد و سپس 1 تخم مرغ ڪامل را با ڪمی وانیل با چنگال زده و رومال می زنیم و در فری ڪه از قبل با حرارت 180درجه گرم شده مدت 30 دقیقه قرار داده تا نان پخته و رویه آن طلایی شود.

👈برای استفاده از مواد میانی ابتدا ڪره ذوب شده بریزید و پخش ڪنید.ارده بریزید.شڪر بپاشید و در آخر گردو را در همه جا پخش ڪنید.
نوش جان
#شکر_گزار_باشیم
...
نظرات