عکس رولت خامه ای خوشمزه روز عیدمون
zinat
۸
۱۴۴

رولت خامه ای خوشمزه روز عیدمون

۲۵ خرداد ۹۷
#رولت_خامه_ای

مواد لازم:
آرد ۷۵گرم
تخم مرغ ۳ عدد
شکردانه ریز۷۵ گرم
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
آب جوش ۳ قاشق سوپخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
پودر قند به میزان لازم
خامه فرم گرفته 200 گرم

طرز تهیه:
زرده و سفیدهای تخم مرغ را از هم جدا کنید. مراقب باشید که از زرده داخل سفیده نرود و ظرف حاوی سفیده تمیز و خشک باشد. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم الک کنید و کنار بگذارید.اگر شکرتان دانه درشت بود با آسیاب برقی شکر را کمی پودر کنید. یک قالب 30 در 40 را کاغذ روغنی بیاندازید قالب رولت احتیاج به چرب کردن ندارد ولی میتوانید قالب را کمی چرب کنید تا کاغذ روغنی به قالب بچسبد.

بهتر است کاغذ را کمی بلندتر از طول قالب در نظر بگیرید بصورتیکه از دوطرف قالب بیرون بزند اگر کاغذ فقط کف قالب هم باشد مشکلی ندارد . حالا فر را روی 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و یک ربع زمان دهید تا کاملا داغ شود. در این یک ربع که فر گرم میشود مایه رولت را درست کنید.

زرده های تخم مرغ ونیمی از شکر دانه ریز و وانیل را با درجه متوسط همزن برقی بزنید تا زرده ها کاملا روشن و کرم رنگ شوند .آب جوش را هم اضافه کنید تا شکر کاملا در زرده ها حل شود . سرهای همزن را بشویید خشک کنید و در کاسه تمیز دیگری سفیده های تخم مرغ را با آخرین درجه همزن برقی ,هم بزنید کاملا که کف کرد و سبک شد نیمه باقیمانده از شکر را اضافه کنید و همچنان به هم زدن ادامه دهید تا جاییکه سفیده ها کاملا پف کرده و سفید و براق شوند و اگر کاسه را برگردانید از کاسه نریزد.

حالا مخلوط زرده و شکر را به سفیده های تخم مرغ اضافه کرده بصورت دورانی با قاشق یا لیسک (کفگیر پلاستیکی ) هم بزنید .آرد الک شده را روی مواد مجددا الک کرده و مخلوط کنید .کاملا هم بزنید. برای هم زدن رولت برعکس کیکهای اسفنجی که مواد را باید به آرامی زیر و رو کنیم تا پف کیک نرود , میتوانید مواد را بصورت دورانی ولی تند و با قدرت هم بزنید و اتفاقا باید پف سفیده بخوابد تا نان رولت خیلی پف نکند.

مایه رولت که خوب مخلوط و یکدست شد در قالب آماده شده بریزید و در همه جای قالب آماده پهن کنید حالا یک ربع زمان داغ شدن فر هم تمام شده . قالب را در طبقه وسط فر و روی پنجره سیمی قرار دهید (سینی لعابی را از قبل کف فر قرار دهید این کار باعث میشود سینی لعابی حرارت را کنترل کند) حدودا ده تا دوازده دقیقه بسته به حرارت فر زمان لازم است تا روی رولت کاملا طلایی شود.

بهتر است کنار فر بمانید و مراقب نان رولت باشید فر من چون خیلی داغ است و قسمت جلوی فر حرارت بیشتری دارد من بعد 6 دقیقه در فر را باز کرده و سینی رولت را میچرخانم و تا پایان 12 دقیقه روی نان رولت کاملا طلایی میشود. در این حالت اگر انگشت خود را روی نان بزنید نباید خیلی فرو رفته و جای انگشتتان روی نان بماند.
اگر پخت نان کامل نباشد موقع رول کردن به پارچه میچسبد . دستمال آشپزخانه تمیزی را روی سطح کار پهن کنید و روی آن کمی پودر قند بپاشید. رولت که از فر بیرون آمد دورتادور نان رولت را با کارد از قالب جدا کنید و قالب را روی پارچه برگردانید . قالب را از روی نان رولت بردارید و سپس کاغذ روغنی را خیلی آرام از روی نان جدا کنید حالا مجددا رولت را برگردانید و با کمک پارچه نان رولت را رول کنید و کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد
خامه شیرین قنادی را با همزن برقی بزنید تافرم بگیرد (خامه شیرین شده قنادی را بصورت بسته بندی از سوپرمارکتهای معتبر تهیه کنید) نان رولت که هم دمای محیط شد پارچه را باز کنید و یک لایه خامه روی نان رولت بمالید میتوانید از انواع میوه برای روی خامه استفاده کنید یا گردوی خرد شده بپاشید . یا از چیپس شکلات برای روی خامه استفاده کنید .

حالا رولت را بپیچید و به آرامی فشار دهید تا رول محکم و تمیزی داشته باشید.رولت آماده شده را برای مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا خوب خنک شده و خودش را بگیرد بعد از طی این مدت رولت را از فریزر خارج کرده و با کارد تیزی برش بزنید این رول به شما10 برش میدهد بستگی به ضخامت برشهاتون داره رولتها رو در دیس سرو چیده و با شکوفه های خامه یا شکلات مذاب تزیین و سرو کنید.
میتوانید روی رولت را کاملا با خامه ساده بپوشانید و بعد روی خامه مقداری پودر کاکائو الک کنید و بعد از خنک شدن در فریزر برش بزنید . برای داشتن رولت شکلاتی از میزان آرد دستور یک قاشق چایخوری کم کنید و به جای آن پودر کاکائوی الک شده اضافه کنید رنگ شکلاتی رولت بستگی مستقیم به کیفیت پودر کاکائو دارد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
...
نظرات