عکس نان شربتی دورنگ?
لک زاده
۱۹
۴۱۰

نان شربتی دورنگ?

۳ تیر ۹۷
#نان_شربتی_دورنگ

برای درست کردن خمیر:
ابتدا سه پیمانه آرد سفید(الک شده)، یک چهارم پیمانه شکر،یک قاشق غذاخوری مایه خمیر، یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک قاشق مرباخوری پودر هل را مخلوط میکنیم.وسط مواد خشک را گود میکنیم .هفتاد گرم کره آب شده و خنک شده و یک تخم مرغ کامل و یک پیمانه شیر ولرم میریزیم وسط مواد خشک و با همزن( سر مخصوص خمیر) شروع میکنیم به همزدن تا زمانی که خمیر صاف صاف بشه( اگه سفت بود کمی آب و اگه شل بود کمی آرد میریزیم)حدود هفت هشت دقیقه باید ورز بخوره.اگه خواستین با دست ورز بدید این زمان دو برابر میشه.یا اینکه صد بار خمیر رو بکوبید روی سطح کار.سپس خمیر را درظرفی قرار داده و روی خمیر را بپوشانید و حدود یک ساعت در جای گرم قرار بدید تا استراحت کنه و حجمش دو برابر بشه.
بعد از استراحت دستمون رو با روغن کاملا چرب کرده و خمیر رو کمی ورز میدیم در حدی که پفش گرفته بشه .خمیر رو به چهار قسمت تقسیم میکنیم و دو قسمت رو پودر کاکائو کاکائومیزنیم .مواد زیاد فشرده نذارین تا جا برای پف کردن داشته. باشه.دوباره روی ظرف رو بپوشونید و بیست دقیقه استراحت بدید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت بیست و پنج دقیقه قرار بدید.
بعد از پخت لابه لای نان را با سیخ سوراخ سوراخ کنید شربت خنک را روی نان داغ بریزید.
* شربت: یک پیمانه شکر را با نصف پیمانه آب میجوشانیم تا غلیظ بشه و بعد چند قاشق زعفران دم شده و کمی پودر هل اضافه میکنیم و اجازه میدیم خنک بشه.
کسانی که #باقلوا دوست دارن عاشق این نون میشن.
...
نظرات