عکس کیک کرم کارامل (فلن_کیک)
Farzaneh 70
۴۰
۹۱۸

کیک کرم کارامل (فلن_کیک)

۱۲ تیر ۹۷
سلام دوستای خوبم ی کیک خیلیییییی خوشمزه است. دستورشو میگم... امیدوارم درست کنید و خوشتون بیاد 😊😊😊😍😍😍
یک بسته کرم کارامل رو با یک ونیم لیوان شیر میزاریم روی حرارت یک دقیقه بجوشه. بعد یک ق.غ پودر ژلاتین رو با نصف لیوان شیر و بن ماری میکنیم به همراه نصف بسته خامه صبحانه رو به کارامل اضافه میکنیم. حالا اون سس کارامل رو که داخل بسته هست رو داخل قالب میریزیم(قالب رو کمی با روغن جامد چرب میکنیم) بعد کارامل داغ رو روی سس میریزیم و قالب رو دیگه فعلا کاری نداریم میزاریمش توی محیط آشپزخانه بمونه تا خودشو کمی بگیره(من داخل یخچال قرار دادم)
برای درست کردن کیک ابتدا سه عدد تخم مرغ و نصف ق.چ وانیل رو خوب با همزن میزنیم تا پف کنه بعد یک لیوان سرخالی شکر رو اضافه میکنیم تا کرم و کش دار شود. نصف لیوان شیر و نصف لیوان روغن رو به ترتیب اضافه کرده.یک و نیم لیوان آرد و نصف ق.غ بکینگ پودر و سه ق.غ پودر کاکائو رو سه بار الک کرده و به مواد اضافه میکنیم و با لیسک بصورت دورانی همزده.
کارامل را که کمی سفت شده می اوریم بعد مواد کیک را روی آن میریزیم(نگران مخلوط شدن لایه ها نباشید اگر هم شدن در فر از هم جدا میشن) این قالب رو در یک قالب بزرگتر از خودش قرار میدهیم و داخل قالب دومی یا زیرین به آرامی آب میگذاریم و در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۵۰ دقیقه. بعد با سیخ چوبی داخل کیک فرو کرده اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک پخته است کمی که از حرارت افتاد قالب اصلی که کیک داخلش است را به مدت ۷ ساعت در یخچال قرار میدهیم بعد کیک را از یخچال خارج کرده و اطراف کیک را با چاقو از دیوار قالب جدا کرده. و بشقابی دهانه قالب گذاشته و آن را براحتی برمیگردانیم
نکته:وجود آب داخل قالب دومی باعث بخار پز شدن کیک میشه و نباید مقدار آب خیلی باشه که بپره داخل کیک
...
نظرات