عکس کِرپ گوشت و سبزیجات
zahraa.food
۱۸
۴۸۹

کِرپ گوشت و سبزیجات

۸ مرداد ۹۷
💕
شاد کردن قلبی با یک عمل، بهتر از هزاران از سر است که به نیایش خم شده باشد.
💕
#کرپ_پیتزایی #کرپ_گوشت #کرپ_گوشت_و_سبزیجات#کرپ_گوشت_قارچ #کرپ#کرپ_زهراپز#زهراپز😘 #خوشمزه#لذیذوخوشمزه #شام#آشپزی #شیراز#شیرازی#شیرازیها
(مواد لازم برای تهیه نان#کرپ )
آرد : 2 پیمانه
تخم مرغ : 4 عدد
شیر: 3 پیمانه
شکر: 2 قاشق سوپخوری
نمک : ½ قاشف چایخوری
روغن مایع : 1 قاشق سوپخوری
مایه میانی به میزان لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
مواد لازم جهت تهیه مواد میانی
گوشت چرخ کرده :300 گرم
پیاز داغ : 3 قاشق غذاخوری
قارچ : 200 گرم
نخود فرنگی پخته : 100 گرم
فلفل دلمه ای : ½ پیمانه
پنیر پیتزا : 200 گرم
رب گوجه فرنگی : 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و آویشن : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم
(طرز تهیه نان کرپ)
تخم مرغها را در کاسه ای شکسته نمک ، فلفل،شکر،روغن مایع و شیر را افزوده و خوب با همزن دستی می زنیم تا یکدست و کاملا مخلوط شوند سپس آرد را کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم و در آخرمایه کرپ را از صافی ریز رد می کنیم تا مایه کرپ صاف و یکدست شود .
کمتر از نصف پیمانه مایه نان کرپ را کنار می‌گذارم
تابه تفلون دیواره کوتاه به قطر 20 سانتی متر را با مقداری روغن چرب می کنیم و روی حرارت میگذاریم تا داغ شود.سپس با یک ملاقه کوچک از مایه کرپ برداشته و در تابه داغ می ریزیم طوری که یک لایه نازک کف تابه را بگیرد.وقتی خودش را گرفت با کمک دو دست بر می گردانیم تا طرف دیگر هم کمی رنگ بگیرد و طلایی شود (احتیاج به پخت زیاد ندارد چون دوباره کاملا سرخ می شود)همه کرپ ها را به همین صورت آماده می کنیم و روی هم می چینیم تا نرم بمانند.
برای مایه داخل کرپ میتونید مایه داخل کرپ را طبق سلیقه خودتان تغییر دهید یا چیزهای دیگری جایگزین کنید یا مثلا کرپ گیاهی درست کنید یا کرپ با گوشت ماهی پس مایه داخلش کاملا قابل تغییر است و دلخواهدر تابه ای مقداری روغن می ریزم گوشت رو ریخته سرخ میکنیم همراه با پیاز و نمک و فلفل سپس قارچ را اضافه کرده وقتی آب قارچ کشیده شد فلفل دلمه ای و نخود فرنگی رو اضافه میکنیم سپس رب اضافه کرده کمی تفت داده و در آخر آویشن. .داخل هر نان را مقداری مواد گذاشته دو طرف نان را روی مواد آورده و تا می کنیم و بصورت رول می پیچیم و قبل از پیچیدن کامل مقداری از مایه ای را که کنار گذاشته بودیم را روی کرپ مالیده و رول می کنیم. مثل دلمه برگ مو انگشتی می پیچیم و برای اینکه نانها باز نشود مقداری از مایه ای را که کنار گذاشته بودیم را با قلموی تمیز انتهای نان می‌کشیم ک بهم بچسبد سپس درروغن سرخ میکنیم.
...
نظرات