عکس کتلت
zahraa.food
۱۳
۴۷۰

کتلت

۲۶ مرداد ۹۷
یک شام سبک و بسیار خوشمزه و مقوی و کاملا گیاهی😍 
موادلازم:

عدس 2 لیوان .  سیب زمینی 1 عدد .  پیاز 1 عدد .  تخم مرغ 3 عدد

پودر سیر 1 قاشق چایخوری .  آرد سوخاری مقدار لازم . نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : عدس را از چند ساعت قبل در آب خیس دهید ، عدس خیس خورده را بهمراه سیب زمینی خرد شده داخل قابلمه بریزید و 2 – 3 لیوان آب اضافه کنید ، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزد ، پس از اینکه آب غذا کشیده شد با میکسر بزنید یا با کوشتکوب بکوبید تا سیب زمینی و عدس خوب له شوند.  پیاز را رنده کنید و با دست کمی فشار دهید تا آب اضافی پیاز گرفته شود سپس عدس و سیب زمینی میکس شده ، تخم مرغ ، پودر سیر ، نمک و فلفل را به پیاز اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه کتلت یکدست شود سپس آرد سوخاری را اضافه کنید ( تا اندازه ای آرد اضافه کنید که بتوانید با دست به کتلت شکل دهید ).
پس از اینکه مایه کتلت اماده شد داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، دست تان را مرطوب کنید یا به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و مقداری از مایه کتلت بردارید و به شکل گرد حالت دهید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود سپس برگردانید تا طرف دیگر ان نیز سرخ و برشته شود ( تمام کتلت ها را به همین صورت اماده کنید ) ، کتلت ها را بهمراه سالاد و سس دلخواه سرو کنید.
نکته ها : میتوانید به جای آرد سوخاری از آرد نخودچی استفاده کنید ، مایه کتلت را زیاده از حد سفت نکنید بلکه تا اندازه ای ارد اضافه کنید که بتوانید با دست مرطوب به ان شکل دهید.

میتونید به جای سیب زمینی از 150گرم گوشت چرخ شده استفاده کنید.
#کتلت_عدس#کتلت#عدس#شام#خوشمزه#خودمپز#زهراپز😘 #زهراپز #زهرافود #بدون_فر#شیراز
...
نظرات
عکس های مرتبط