عکس سوپ شیر
souzan_shariat
۹
۸۳۱

سوپ شیر

۲۸ مرداد ۹۷
خوب اول از همه بگم هر کسی این سوپ رو یجور درست میکنه و روشی که میگم روش من هست و چون خیلیاتون از قبل درخواست کرده بودید اول دستور سوپ روبراتون میذارم...ایشالا درست کنید و ازش لذت ببرید...
این سوپ بسیار لطیف و خوش طعم و بافتی کِرِمی داره👌و👈با نانهای سوپ قلمی که در پست بعد دستورشو براتون میذارم یه ترکیب عالی برای میز مهمانیهای شماست👌😍
300 گرم قارچ را شسته و ورقه کنید. 
در قابلمه یک عدد پیاز کوچک را ریز نگینی کنید و مقداری روغن بریزد و روی حرارت تفت دهید در حدی که پیاز سبک و شفاف شود.حدود 30 گرم کره به تابه افزوده و صبر کنید تا کره در تابه با پیازهای شفاف شده ذوب شود و بعد قارچهای اسلایس شده را اضافه و حرارت را زیاد کنید و مدام هم بزنید تا آب قارچها مقداری کشیده شود ولی کامل خشک نشود.
حدود یک قاشق غذاخوری آبلیمو به قارچها اضافه کنید تا در حین تفت خوردن سیاه نشوند(کره را حذف نکنید چون طعم بینظیری به سوپ شما میده)
وقتی آب قارچها تا حدودی کشیده شد،قبل از اینکه کامل خشک شوند حرارت را کم کنید و حدود 6 قاشق غذاخوری آرد سفید را کم کم روی قارچها بپاشید و هم بزنید.
(حتما حرارت ملایم باشد تا بوی خامی آرد از بین برود و از طرفی گلوله های آرد باز شوند)وقتی بوی خامی آرد روی حرارت گرفته شد حالا نوبت اضافه کردن جو پرک هست(من 200 گرم جو پرک اضافه کردم)جو را هم اضافه و کمی هم بزنید.یک عدد هویج درشت را از قبل ریز رنده کنید و بعد از جو پرک به مواد داخل قابلمه اضافه و دوباره کمی هم بزنید.
سپس مقداری آب کم کم اضافه کنید(یکدفعه آب نریزید چون ممکن است آرد تفت داده شده گوله بشه)
دو عدد قرص عصاره مرغ را هم به مواد افزوده و در قابلمه را نیمه بگذارید تا مواد سوپ جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم کنید تا مواد سوپ پخته شوند.
👈میتونید به جای قرص عصاره مرغ از آب مرغ صاف شده استفاده کنید در اینصورت توجه کنید آب مرغی که در سوپ استفاده میشود حاوی حداقل میزان زردچوبه باشه.
وقتی مواد سوپ نیم پز شدند و آب سوپ کم شد 1/5 لیتر شیر را به سوپ اضافه و هم بزنید و در قابلمه را نیمه بگذارید و صبر کنید تا سوپ آرام جا بیفتد و غلیظ شود.
از زمان اضافه کردن شیر مراقب باشید چون احتمال سر رفتن سوپ وجود داره بناراین در قابلمه را نیمه بذارید.در پایان وقتی سوپ به غلظت رسید نمک و آبلیموی اون رو بنا به ذائقه تنظیم کنید.یک بسته خامه صبحانه را ازقبل از یخچال در بیارید تا به دمای محیط برسه و اون رو با کمی سوپ رقیق و کم کم به سوپ اضافه و مخلوط و حرارت را خاموش کنیداگر سوپ غلیظ بود مقدار کمی شیر اضافه کنید
...
نظرات