عکس ژله خاکشیر و تخم شربتی
souzan_shariat
۴۲
۱.۸k

ژله خاکشیر و تخم شربتی

۹ شهریور ۹۷
◀برای تهیه این ژله از هر نوع عرقیجات معطر به دلخواه میتونید استفاده کنید مثل گلاب،بیدمشک،نسترن و...
◀حجم قالبتون رو ابتدا اندازه گیری کنید به این صورت که قالب رو با لیوان از آب پر کنید و بشمارید ببینید قالب با چند لیوان آب پر میشه بعد به همون اندازه عرق دلخواهتون رو با لیوان اندازه بگیرید.
◀عرق دلخواهتون رو در کاسه بریزید و به ازای هر لیوان عرق معطر 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین روی اون بپاشید و کمی صبر کنید تا ژلاتین اسفنجی بشه و بعد روی بخار کتری بذارید تا ژلاتین کاملا حل بشه.
سپس به میزان دلخواه شکر بریزید و حل کنید(میزان شیرینی ژله به ذائقه شما بستگی داره)
.
خاکشیر را از قبل بشوئید(من معمولا از خاکشیر تمیز و شسته شده که به صورت آماده در فروشگاه های معتبر یا عطاری ها موجود هست استفاده میکنم)
سپس خاکشیر تمیز را با مقداری ژله مخلوط و کمی صبر کنید تا خاکشیر لعاب بندازه.
کف قالب رو با کمی روغن چرب کنید.
مقداری از خاکشیر مخلوط شده با ژله را کف قالب بریزید و در یخچال قرار بدید تا نیم بند بشه.
بعد چند قاشق از ژله شفاف را روی خاکشیر نیم بند بریزید و غنچه های گل سرخ را بنا به سلیقه خودتون در قالب بچینید و دوباره در یخچال بذارید تا غنچه ها در ژله فیکس بشن و بعد بقیه ژله شفاف را روی غنچه ها بریزید تا روی غنچه ها رو بپوشونه و در یخچال بذارید تا نیم بند بشه.
.
میزان دلخواه تخم شربتی را در مقداری ژله شفاف بریزید و صبر کنید تا آب ژله رو جذب و ژله ای بشه و بعد یک لایه از تخم شربتی ژله ای رو روی ژله نیم بند در قالب پهن کنید و دوباره در یخچال بذارید.
.
من دوباره کمی ژله شفاف و در انتها مقداری از ژله خاکشیر را در قالب ریختم و برای 4 تا 5 ساعت در یخچال گذاشتم تا خوب ژله ببنده و بعد در ظرف سرو برگردوندم.
.
◀میتونید از ژله آلوورا برای قسمتهای شفاف دسر استفاده کنید.
◀اگه گلاب غلیظ بود با کمی آب بنا به سلیقه خودتون رقیق کنید.
...
نظرات