عکس حلوای آرد گندم
مامان گلی
۲۴
۲۸۵

حلوای آرد گندم

۴ آبان ۹۷
سلام به دوستان خوب پاپیونی.
من کلا تو پاپیون کم کارم، دیگه بارداری و زایمان این حالتو بیشتر کرد و فقط فرصت دیدن و لایک کردن عکسای بقیه عزیزانو دارم. با این وجود بخاطر علاقه ای که به کاربرا و دوستان مجازیم پیدا کردم حتما روزی یکی دو بار سر میزنم به برنامه.
این حلوا برا روضه ی مامانمه. که البته یه دیس مال دیروز بود و این برای امروز. دیگه تجهیزاتم ناقص بود و تزئین مختصر شد.
من این حلوا رو با یه دستور دیگه درست کردم. خوبی این دستور اینه که راحت میشه مقدارای مختلف حلوا درست کرد فقط با بیاد داشتن سه عدد ۷ و ۵ و ۳. که اینا نسبت آرد و شکر و آب به هم هستن. گلاب هم ۱/۲ و روغن هم چشمی. درحدی که آردها یه انسجامی پیدا کنن.
نحوه ی پخت هم مثل همه حلوا هاست. اول شیره رو درست میکنیم و درحد حل شدن شکر در آب و زیرش رو خاموش میکنیم و بهش گلاب و زعفران(مقدار دلخواه) رو اضافه میکنیم. بعد میریم سر آرد، تفت میدیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کنه. بعد الک میکنیم تا آرد یه دست شه و گلوله توش نمونه. و دوباره میذاریم رو حرارت و روغن حیوانی یا کره گاوی رو بهش اضافه میکنیم+ چند ق غ روغن مایع فقط برای اینکه راحتتر منسجم بشن. لازم نیست روغن اونقدری باشه که همه آردا بهم بچسبن. بعد هم حرارت خاموش میشه و شربت سرد شده تو ۳-۴ مرحله اضافه میشه و هربار سعی میکنیم که خوب آرد و آب به خورد هم برن. بعد که همش رو اضافه کردیم، شروع میکنیم و حسابی تابه رو تکون میدیم تا حلوا گلوله شه وسط و به روغن بیفته. نوش جانتون.

تو این روزا خیلی دلتنگ سفر اربعین و پیاده روی تو دیار عشقم. خدا نصیب همه مشتاقا بکنه. ان شاالله این حرکت وصل شه به ظهور مولا صاحب الزمان. تعجیل در امر فرجشون، صلوات.
التماس دعا

#حلوا #حلوا_آرد_گندم #اربعین
...
نظرات