عکس njf.fateme.n
fateme
۴۴
۶۴۰

njf.fateme.n

۳۰ آذر ۹۷

ورق بزنید

تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید
در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست.........
سلام عصر آخرین پنج شنبه پائیزتون دل انگیز
درسته که پائیز دوست داشتنی تموم میشه ولی زمستون زیبا میاد کاشکی زمستون پر برفی باشه. اینم یه رولت خوشگل و خوشمزه برای یلدا 👌😍
شیرینی رولت
آرد 3/4 لیوان .
تخم مرغ ۴ عدد .
شکر 1/2 لیوان .
نمک 1/4 قاشق چایخوری .
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری .
وانیل 1/4 قاشق چای خوری .
آب جوش2 قاشق سوپ خوری .
عسل 1قاشق غذا خوری .
و اما طرز تهیه : اول از همه فر رو با دمای175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شه، مواد خشک:آرد ، پودر نشاسته ، بکینگ پودر ونمک رو باهم مخلوط و چند بار الک کنید.
زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید ، سفیده ها رو داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتی خامه ای پیدا کنه یعنی وقتی ظرف رو برمیگردونید نریزه. بعد زرده ها و شکر+عسل رو داخل کاسه دیگه ای بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ شه.
مخلوط مواد خشک رو به مخلوط زرده ها اضافه و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب بشه .
سپس سفیده های تخم مرغ رو کم به مایه رولت اضافه کنید این کار رو به صورت دورانی و در یک جهت انجام بدید تا پف سفیده ها نخوابه .
ته قالب کاغذ روغنی بیندازید و روی کاغذ را کمی چرب کنید اگه دوست دارید رولت شما هم طرح داشته باشه مقدار کمی از مواد رو بردارید و بنا به طرح مورد نظرخیلی کم رنگ اضافه کنید و بعد داخل قیف بریزید و روی ورق روغنی طرح دلخواهتون رو با این مواد نقاشی کنید و بعد به مدت2 الی 3 دقیقه داخل فر قرار بدید و بعد مایه رولت رو داخل روی طرحتون بریزید و خوب پخش کنید و سطح اون روصاف کنید ، قالب رو داخل فر گرم شده به مدت8– 10 دقیقه بسته به نوع فر قرار بدید تا بپزه
بعد از پخت یه طرف رو روی اون قرار بدید و نیم ساعت کناری قرار بدید تا رولت خنک شه.
حالا روی یه ورق دیگه قرار بدید و به آرومی ورق روغنی که موقع پخت داخل سینی گذاشتید رو ازش جدا کنید و با ورق تمیز یا حوله تمیز رولش کنید نیازی نیست که خیلی سفت رول کنید.
و مجدد به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدید تا سرد شه.
بعد رولت رو از یخچال خارج کنید ، و داخلش رو با خامه و یا خامه و شکلات یا کرم کاستاردو یا هر چیزی که دوست دارید پر کنید و رول کنید و رولت را 2-3 ساعت داخل یخچال قرار بدید تا خوب سرد و سفت بشه، پس از آماده شدن رولت رو برش بزنید و سرو کنید.
رولت خوشگل ما آماده س.
نوش جان.
#یلدا۹۷#رولت#ایده#یلدایی#خوشمزه
#شب_یلدا#تزئین#شب_چله#دسر
...
نظرات