عکس یلدا 97

یلدا 97

۱۲ دی ۹۷
#یلدا-97
#ژله-هندوانه
#ژله-شکل-انار
#باسلوق-هندوانه-ناودونی
دوست جونیا بابت لطف و بزرگواریتون یه دنیا ممنون. مرسی که هستین و بهم دلگرمی میدین❤❤. این پست رو برای دوستان عزیزی که سوال داشتن گذاشتم . دستور تهیه ژله شکل انار و ژله هندوانه. دستور پخت باسلوق هندوانه ناودونی که یک هفته قبل یلدا فرستادم و بعد یلدا هم چند بار فرستادن و تو صف موندن خلاصه تایید شده. دستور پخت کیک شیفون هندوانه هم در صف تایید هستش.
سوالی بود در خدمتم هر چند همتون کدبانو هستین 😙😊

#ژله-شکل-انار
ژله انار و آلوورا هر کدام 1 بسته
خامه صبحانه 1 بسته 200 گرمی
آب جوش 2 لیوان
یک بسته ژله انار و آلوورا رو هرکدام با یک لیوان آب جوش حل کرده و بن ماری کنید و بذارید هم دمای محیط بشه. 1 قاشق غذاخوری خامه به ژله انار اضافه کنید و بقیه رو به ژله آلوررا اضافه کنید. میتونین با همزن برقی بزنین تا صاف و یکدست بشه و بعد از صافی رد کنین.
دو تا کاسه تو در تو بزرگ و متوسط انتخاب کنید و داخل هم قرار بدین. ظرف متوسط رو از بیرون چرب کنین.ظرف بزرگ رو هم از داخل. داخل ظرف بزرگ رو ژله انار بریزید سپس ظرف متوسط رو داخل ظرف بزرگ قرار بدین و داخلش رو پر یخ کنین و به مدت 7 تا 10 دقیقه بذارین فریزر تا شکل کاسه به خودش بگیره. بعد از این مدت وقتی نیم بند شد یخ داخل کاسه رو خالی کنین و آب جوش بریزین با کمی چرخش ظرف جدا میشه. اگه ژله توش آب شده بذارین فریزر تا کمی بسته بشه بعد ژله آلوورا خامه ای رو که تو دمای محیط نسبتا نیم بند شده با یک لیوان دونه انار قاطی کنین و بریزین داخل ظرف ژله انار و بذارین یخچال تا خودشو بگیره. بعد از چند ساعت که ژله کامل بست،ژله دور ظرف رو آزاد کنین چون قالب چرب بوده ژله راحت از ظرف جدا میشه. میتونین تاج انار رو برش بزنین و روی ژله بذارین تا شکل انار بشه .

🍉 #ژله-هندوانه-شیری
ژله انار ،ژله آلوورا و لیمو هرکدام 1 بسته
شیر 1/5 لیوان
آب جوش 3 لیوان
1 بسته ژله انار (یا هر ژله قرمز )رو با 1 لیوان آبجوش به روش بن ماری حل کنین و بذارین سرد بشه(من چند قطره رنگ خوراکی قرمز بهش اضافه کردم چون ژله انار به جگری میزد ). نصف لیوان شیر هم بذارین کنارش تا هم دمای محیط بشن. ژله قسمت سفید و سبز هندوانه رو هم درست کنید
✔نکته: در کل برای ژله های شیر هر بسته ژله نصف لیوان شیر میخواد
✔هنگام مخلوط کردن شیر و ژله باید هر دو هم دما باشن.
✔برای قاطی کردن ژله و شیر میتونین از همزن برقی استفاده و سپس از صافی رد کنین تا یکدست بشن.

ژله انار و شیر رو قاطی کنین و بریزین تو قالب که داخلش رو چرب کردین بذارین تو یخچال یا فریزر نیم بند بشه. حالا ژله آلوورا رو که با شیر قاطی کردین آروم با قاشق بریزین روش و بذارین یخچال تا نیم بند بشه بعد ژله سبز لیمو (یا هر ژله سبز دیگه )که با شیر قاطی شده (من چند قطره رنگ خوراکی ژله ای سبز اضافه کردم )رو اضافه کنین وبا قاشق بریزین روی ژله آلوورا و بذارین تو یخچال تا چند ساعت یا شب تا صبح بمونه تا قشنگ بسته بشه.
برای تزئین روی ژله هندوانه از ترافل اشک برای تخم هندوانه استفاده کنین یا شکلات تخته ای بن ماری شده رو با قیف بصورت دانه هندوانه در بیارین.

دوست جونیا من چند روزی سرکار سرم شلوغه. تو اولین فرصت حتما به تک تکتون سر میزنم.
بابت قلبهای مهربونتونم ممنون😙❤❤
...
نظرات