عکس نان سیب و گردو
h&s
۷۵
۱.۲k

نان سیب و گردو

۱۶ دی ۹۷
#نان_سیب_گردو
سلام بچه ها خوبین🙋‍♀️
دلم براتون تنگ شده بود ❤
لطفا ورق بزنید تا طرز پیچیدن نونها رو ببینید😊
جاتون خالی خیلی خوشمزه بود 😋
ابتداسه عدد سیب زرد رو پوست میگیریم رنده درشت میزنیم بعد با نصف لیوان اب و نصف لیوان شکر و کمی وانیل و یک قاشق کره مخلوط کرده و در ظرف رو میزاریم تا سیبها بپزه و کاملا ابش کشیده بشه بعد دو سه قاشق غذاخوری گردو میریزیم و میزاریم تا سیب ها خنک بشه.
برای خمیر یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری خمیر مایه رو در یک لیوان شیر یا اب ولرم حل میکنیم و ده دقیقه زمان میدیم تا عمل بیاد .
در این فاصله یک عدد تخم مرغ و شش قاشق غذاخوری روغن مایع و شش قاشق غذاخوری شکر و یک چهارم قاشق چایخوری نمک رو با همزن دستی میزنیم بعد خمیر مایه عمل امده و به میزان لازم آرد الک شده به مواد اضافه میکنیم در حدی که خمیر به دست نچسبد و کاملا ورز میدیم تا خمیر لطیفی بدست بیاد . در ظرف رو میتونیم و در جای گرمی به مدت یک ساعت بهش استراحت میدیم بعد از استراحت خمیر رو روی سطح اردپاشی باز میکنیم (به قطر نیم سانت) و مطابق شکل از پوره سیب روی خمیرها گذاشته و میپیچیم . نان ها رو توی سینی فر چیده و با زرده تخم مرغ رومال میکنیم ودر فر ۱۷۰ درجه تا زمانی که روی نونها طلایی بشه قرار میدیم.( در صورت دلخواه میشه از دارچین هم برای پوره سیب استفاده کنیم)
...
نظرات