عکس کیک پرتقال با سس پرتقالی
mohadese
۱۷
۳۳۷

کیک پرتقال با سس پرتقالی

۲۲ دی ۹۷
عالیه این کیک کل خانواده عاشقشیم.جاتون سبز اینم دستور
#كيك_پرتقالی
#سس_پرتقالی




یه کیک مناسب فصل و این روزها . حیفه تا زمانی که پرتقال هست و این کیک خوشمزه رو درست نکرد بافتش بسیار عالی و اسفنجی .
.
همون با دستور قبلیم درست کردم یه کوچولو تغییراتی این بار دادم فرق آن چنانی نکردش خیلی فقط این بار جای روغن مایع هم کره و هم روغن مایع استفاده کردم . بافتش نرم تر و خوشمزه تر کمی شد. .
.

تخم مرغ ۳ عدد
آب پرتقال نصف لیوان ( حدودا دو تا پرتقال رو آبش رو گرفتم )
شکر یک لیوان
کره ۱۰۰ گرم
روغن مایع ۱/۴ لیوان
آرد سفید ۱.۵ لیوان
رنده پوست پرتقال ۱ ق م ( قسمت سفید رو رنده نکنین تلخ میشه )
بیکینگ پودر ۱ ق م

نیم ساعت قبل همه مواد به دمای محیط رسیده باشه .
می تونین جای کره روغن مایع بریزین در کل می تونین کره رو حذف و کلا نصف لیوان روغن مایع یه کمی بیشتر بریزین .
کره نرم رو با شکر با همزن ۵ دقیقه خدب زدم . بعد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کردم و هر بار یه دقیقه با همزن خوب زدم . رنده پوست پرتقال رو هم اضافه کردم .
بعد روغن مایع رو ریختم و کمی هم زدم و بعد آب پرتقال رو ریختم و یه کوچولو هم زدم . دیگه همزن رو کنار گذاشتم .
بیکینگ پودر و آرد رو الک کردم و داخل مواد ریختم و با لیسک یا قاشق مخلوط کردم ، اینجا هم میگم حالا باید دیگه زیاد هم نزنین در حد مخلوط شدن تا پف کیک نخوابه .
قالب من قالبی میان تهی با قطر ۲۳ ، چون بافت این کیک ها نرمه و ممکنه بعد از پخت به قالب بچسبه . حتما از روغن جدا کننده کیک از قالب که قبلا بهتون گفته بودم با قلمو به کف و دیواره هاش بزنین و بعد مواد رو بریزین . درون فر ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه . فر از یه ربع قبل گرم بشه . در فر قبل از نیم ساعت به هیچ عنوان در پخت کیک ها باز نشه .
روغن جدا کننده ۵۰ گرم کره یا روغن جامد+ ۵۰ گرم روغن مایع + ۵۰ گرم آرد سفید رو مخلوط با همزن ۵ دقیقه بزنین . درون ظرف درب دار در یخچال نگه داری شود .
#سس_پرتقالی: نصف لیوان آب پرتقال طبیعی رو با یه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو قاشق غذاخوری شکر و یه قاشق غذاخوری پودر ژله پرتقال (یا پودر ژلاتین هم میشه) مخلوط و روی حرارت قرار دادم تا کمی غلیظ بشه و بعد از روی حرارت برداشتم و کمی از حرارت افتاد سس را ريختم
...
نظرات