عکس کیک خیس شکلاتی
maryam
۸
۱۵۹

کیک خیس شکلاتی

۲ بهمن ۹۷
#کیک_شکلاتی_خیس


مواد لازم:
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
پود کاکائو ۴ ق س
روغن ۱ پیمانه
شیر ۱ و ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱/۳ ق چ
بیکین پودر ۱ ق چ

🍭طرز تهیه:
برای کیک خیس شکلاتی ابتدا باید سس آن را آماده کنیم برای سس داخل ظرف دیواره بلند شکر را ریخته و شیر را اضافه میکنیم 1/2 روغن و پودر کاکائو را اضافه کرده سپس با قاشق هم زده تا مواد یکدست شود،برای اینکه موادمان آبکی هست یکی از پایه‌های همزن را در آورده و با پایه دیگر مواد سس را هم میزنیم تا زمانی که کاملا یکدست شود حدود 3.4 دقیقه کافیست، از این مواد 1 لیوان پر برای بعد از پخت کیک کنار می گذاریم.
در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را شکسته و وانیل را اضافه کرده و ابتدا حدود یک دقیقه با دور کند همزن هم زده سپس دور تند همزن را روشن میکنیم و تا زمانی که حجم موادمان چند برابر ،رنگ کرم رنگ و مواو کشدار شود سپس بقیه مواد سس را به مواد کیکمون اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن مواد همزن را روشن میکنیم سپس روغن را اضافه کرده و در حد دو دور هم خوردن همزن را روشن میکنیم دقت کنید که اگر بیشتر هم بخورد پف کیک را می خواباند.
بیکین پودر را روی آرد ریخته و در چهار مرحله آنهارا داخل مواد الک میکنیم و با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت و و از زیر به روی مواد هم میزنیم تا کامل مخلوط شود.
کف قالب را که کاغذ روغنی انداخته ایم خیلی کم چرب کرده و مواد کیک را داخل آن ریخته و داخل فر از قبل روشن شده قرار می دهیم.
طبقه وسط. دمای ۱۸۰ درجه. ۴۵ تا ۶۰ دقیقه
حالا آن یک لیوان سس که کنار گذاشتیم را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم در حدی که به قول خوردن بیوفتد کافیست، باید این کار را انجام بدهیم تا شکرها کامل حل شود و بوی روغن ندهد.
بعد از پایان زمان پخت، کیک را با خلال دندان یا چوب کباب حسینی چک می‌کنید که پخت کرده یا نه. زمانی که کیک تان کامل پخته بود با استفاده از خلال دندان روی کیک را پر از سوراخ می کنید و یک دوم لیوان سس تان را روی کیک میریزید و حدود ۱۰ دقیقه به آن استراحت می دهید سپس در ظرفی کیک را برگردانده و کاغذ روغنی را به آرامی برداشته و مجدد با خلال دندان آن را سوراخ میکنیم و بقیه سس را روی کیک میریزیم دقت کنید که حدود 1 قاشق سس را را برای تزیین نهایی نگه میداریم. مجددا به کیک استراحت بدهید تا سس خورده کیک برود.
کیک را برش می دهیم و با پشت قاشق سسی را که نگه داشتیم به روی کیک می زنیم و با استفاده ازخلال پسته و شکلات های تزیینی و... به دلخواه آن را تزیین می کنید و در ظرف سرو قرار می دهید. 🌺نوش جان🌺

🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰🍰
...
نظرات