عکس شیرینی ماندل بولار
shayli
۸۶
۳.۹k

شیرینی ماندل بولار

۱۱ بهمن ۹۷
سلام دوستان مهربونم،از همراهیه صمیمانتون خیلی ممنونم😘
کلیپ تهیه این شیرینها رو گرفتم براتون میفرستم.
عکسو ورق بزنید تا نمای نزدیک شیرینیها رو ببینید.
شیرینی ماندل بولار
مواد لازم:
آرد برنج ۵۰ گرم
آرد سفید ۵۰ گرم
کره ۶۰ گرم
وانیل یا پودر هل نصف قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ ۱ عدد
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری سر پر
بریلو یا مارمالاد یا شکلات برای تزئین
طرز تهیه:
کره و تخم مرغ را از یکی دو ساعت قبل از یخچال دربیارید تا کره نرم شود.
کره ی نرم شده و پودرقند را با همزن میزنیم تا رنگش روشن شود بعد زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه میکنیم و دوباره با همزن خوب میزنیم.
آرد برنج و آردسفید قنادی را مخلوط میکنیم و الک میکنیم و کم کم به مخلوط کره اضافه میکنیم وبا لیسک مخلوط میکنیم و در آخر با نوک انگشتان کمی خمیر رو ورز میدیم و داخل کیسه فریزر میذاریم و بمدت نیم ساعت داخل یخچال میذاریم بعد خمیرو مابین دوتا کیسه فریزر میذاریم و با وردنه به ضخامت نیم سانتی متر پهن میکنیم و با قالب فشاری قالب میزنیم،اگه قالب نداشتین به اندازه ی یک گردوی کوچک از خمیر بردارید و با انگشت یا هر چیزی که در دسترس داشتین حفره ای روی خمیر ایجاد میکنیم من از دسته ی مهر شیرینی استفاده کردم.
داخل سینی فر کاغذ روغنی میذاریم و شیرینیها رو داخلش میچینیم و در فری که از قبل با ۱۷۰ درجه گرم شده قرار میدیم و بمدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه شیرینیها رو میپزیم تا زیرشون کمی طلایی شود بعد از پخت شیرینیها رو از فر خارج میکنیم و اجازه میدیم خوب خنک بشن بعد از روی کاغذ روغنی برمیداریم و حفره ی وسطشونو با بریلو یا مارمالاد یا شکلات آب شده پر میکنیم،من از مارمالاد زردآلو و توتفرنگی استفاده کردم.
اگه از طعم کره خوشتون نمیاد از روغن جامد قنادی هم میتونید استفاده کنید فقط وقتی شیرینیها رو از فر خارج کردین بهشون دست نزنید تا خنک بشن بعد از سینی خارج کنید.
#شیرینی_ماندل_بولار
...
نظرات