عکس شیرینی دانمارکی
A & S
۲۰
۷۴۸

شیرینی دانمارکی

۱۴ بهمن ۹۷
دانمارکی خونگی که واسه مهمونام آماده کردم.
طعمش مثل بیرونیها نمیشه چون اونا با خمیر هزارلاست اما نزدیکه به طعم بازاری.😋
دستوری که استفاده کردم و میزارم براتون.👇👇👇
#شیرینی_دانمارکی


مواد لازم برای خمیر
آرد 250 گرم تقریبا یک و دو سوم لیوان
شکر 40 گرم ، 3 ق غ
تخم مرغ 1 عدد
شیر ولرم 80 میلی یا يك سوم لیوان
روغن مایع 80 میلی یا يك سوم لیوان
زعفران دم کرده مقداری
وانیل يك چهارم ق چ
خمیر مایه 1 ق غ سر صاف

برای کرم
آرد 3 ق غ/شکر يك سوم لیوان /آب يك سوم لیوان /وانیل مقداری

اول از همه كرم رو درست كردم،بعد همه مواد رو به غیر از وانیل داخل قابلمه ریختم روی حرارت ملایم گذاشتم و مرتب هم زدم تا بسته بشه و سفت بشه . بعد وانیل را در آخر اضافه کردم . می تونید داخل این کرم از دارچین هم استفاده کنید که من اضافه كردم كه عطر و مزه خيلي عالي داشت،روی کرم را با یه نایلون پوشوندم تا روش بسته نشه .
خمیر مایه را با شیر ولرم و یک قاشق شکر مخلوط و روی ظرف را پوشوندم تا 10 دقیقه تا به عمل بیاد.
در ظرفی دیگر تخم مرغ و بقیه شکر و زعفران و وانیل را هم زده و مایه خمیر به عمل اومده و روغن رو هم اضافه کردم . آرد الک شده رو به تدریج اضافه کردم و خمیر را ورز دادم طوری که به دست نچسبه .براي من از مقدار آردي كه گفته شد يك قاشق و نيم بيشتر استفاده شد،
خمیر را با وردنه به شكل مستطيل به عرض ده سانت باز كردم بعد لاش کرم قرار دادم و خمیر رو روي هم قرار دادم . و بعد برش دادم ، یه سری ها رو هم با کاتر به شکل دايره و مربع در آوردم و کرم رو قرار دادم و دو طرف خمير رو روی هم قرار دادم .داخل سینی فر کاغذ روغنی انداختم ، و كف كاغذ رو كمي چرب كردم و شیرینی ها رو چیدم و روی آن را با دستمال نخي پوشوندم و یکی ، دوساعت گذاشتم تا حجمش دو برابر بشه ، شیرینی ها رو با فاصله تو سيني بچينين،چون وقتي حجمش دو برابر ميشه اگه نزديك هم باشن بهم ميچسبن،
بعد از این زمان یک زرده تخم مرغ را به همراه کنجد روی شیرینی مالیدم میشه از شکر هم استفاده کنین . درون فر از پیش گرم شده ، با دماي180 درجه به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دادم من بعد از این مدت گریل را هم روشن کردم ، تا کمی روش خوشرنگ بشه .
بعد از پخت هم دوست داشتین میتونین اینجوری بخورین یا یه کم شربت درست کنین ، من برای شربت یک سوم لیوان اب و یک سوم لیوان شکر و کمی زعفران رو روی حرارت قرار دادم تا شکر حل بشه و کمی غلیظ بشه . بعد که شربت کمی خنک شد ، شیرینی هایی هم که کمی از دما افتاده بودرو کمی روش رو توی شربت فرو کردم و بیرون آوردم .
رسپي از دوستی بنام مژگان خانوم بود که از کانال خانوم رسولی برداشتم.
...
نظرات