عکس ژله چرخشی (عمودی)
مریم آرمند
۴۰
۶۷۳

ژله چرخشی (عمودی)

۱۹ بهمن ۹۷
باید به فکر ساختن یک بادبادک بود،
هنوز هم با مشتی نخ و کمی کاغذ
می‌شود به گیس طلای خورشید رسید.
کودکی که با مسلسل بازی کند،
جهان را نجات نخواهد داد ...

اوریانا فالاچی

سلام خدمت دوستای پاپیونی عزیزم💕امیدوارم هر جا که هستین؛ خونه دلتون گرم باشه. معرفی میکنم ژله چرخشی یا عمودی که یکم درس کردنش حوصله و وقت میخواد؛ ولی در نهایت نتیجه فوق العاده دلچسبی داره😉.

✳️مواد لازم:

- به ازای هر بسته پودر ژله: سه چهارم پیمانه (لیوان) آب جوش، سه چهارم پیمانه (لیوان) بستنی وانیلی، نصف قاشق مرباخوری پودر ژلاتین

- چند نوع میوه خوراکی بنابر سلیقه و با توجه به فصل

✳️طرز تهیه:

برای تهیه این نوع ژله؛ ابتدا یک بسته پودر ژله آلوئه ورا (از سایر طعم ها هم میشه استفاده کرد) را در سه چهارم لیوان آب جوش ریخته و نصف قاشق مرباخوری پودر ژلاتین را هم به آن اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم تا کاملا ذرات ژله حل شود (برای شفافیت بیشتر میشه چند دقیقه روی حرارت مستقیم قرار بدیم). سپس سه چهارم لیوان بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار دهید تا آب شود. وقتی ژله کمی خنک شد؛ بستنی را اضافه کنید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا مایع یکنواختی به دست بیاد (میتونید به مدت 3 الی 4 دقیقه با همزن برقی بزنید تا کاملا مخلوط بشن). در مرحله بعد مخلوط به دست آمده را در ظرف مورد نظر ریخته و حدود دو ساعت در یخچال قرار دهید. سپس مطابق تصویر، با استفاده از چاقو در قالب برش هایی به تعداد دلخواه ایجاد کنید و یکی در میان تکه های ژله بستنی آماده شده را به آرامی با قاشق از قالب خارج و محفظه های خالی ایجاد می کنیم. سپس در هر کدام از محفظه های خالی، میوه های خرد شده را با دقت می چینیم (در هر محفظه یک نوع میوه). در مرحله بعد یک بسته ژله آلوئه ورا را با سه چهارم لیوان آب جوش حل کرده؛ بعد از خنک شدن به آرامی روی میوه ها در هر یک از محفظه ها می ریزیم. بهتره از ژله آلوئه ورا که بی رنگه به جای ژله های رنگی استفاده بشه تا میوه ها نمای بهتری داشته باشند. بعد ظرف ژله را به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از بستن ژله؛ میتونید تکه های ژله بستی که برای ایجاد محفظه ها از قالب خارج کرده بودین؛ روی حرارت غیر مستقیم قرار بدین و بعد از آب شدن روی سطح کلی کار بریزین و دوباره ظرف رو داخل یخچال قرار بدین تا ببنده.

✅برای خارج کردن ژله از ظرف، ابتدا به آرامی با دست و یا با کمک چاقو (مواظب باشین لبه های ژله خیلی بریده بریده نشه) اطراف ژله را از ظرف آزاد کنید و بعد به مدت 2 دقیقه در ظرف آب گرم (شیر آب آشپزخانه که حرارتش بالا نباشه) قرار دهید و ژله رو داخل ظرف مورد نظر که خیس شده برگردونید (خیسی ظرف باعث میشه که راحتتر بتونید ژله را در ظرف جا به جا کنید).

✅نکته: بستنی باید شکل روان داشته باشد؛ یعنی نه کاملا آب شده باشد و نه سفت و منجمد باشد. اگر بستنی و ژله به خوبی با هم مخلوط نشوند به صورت دو لایه جدا از هم درمی آیند.

✅نکته: در صورتی که از ژله های رنگی برای ترکیب با بستنی استفاده می کنید؛ به علت کمرنگ شدن ژله بعد از مخلوط شدن با بستنی؛ می توانید از رنگ های ژله ای خوراکی برای پررنگ شدن استفاده کنید.

✅نکته: من از کیوی به عنوان میوه انتخابی استفاده کردم. کیوی به علت تولید نوعی آنزیم مانع بستن ژله میشود و باید قبل از استفاده به مدت 3 دقیقه در آب جوش پخته شود تا اثر آنزیم از بین برود و چون ممکنه بر اثر حرارت کمرنگ شود؛ میتونید چند قطره رنگ خوراکی سبز بهش اضافه کنید.
...
نظرات