عکس شیرینی بهشتی
ساره
۳۷
۵۰۹

شیرینی بهشتی

۲۰ اسفند ۹۷
مواد لازم برای تهیه این شیرینی بینهایت ترد و خوشمزه.
شیرینی بهشتی؛ ارد مخصوص شیرینی (ارد سفید) یک لیوان_ روغن جامد یا کره نرم نصف لیوان_ روغن مایع یک ق غ_ پودر قند نصف لیوان_ وانیل نوک ق چ_ پودر هل نصف ق چ. من از روغن جامد مارک افتاب استفاده کردم (نیمه جامد نمیشه)
ابتدا روغن جامد را با پودر قند با قاشق هم بزنید بعد وانیل رو اضافه کنید و با هم زن با دور تند هم بزنید. با دست هم میتونید به کمک چنگال هم بزنید تا زمانی که مواد یکم پف کنه و کرم رنگ بشه. بعد روغن مایع و پودر هل رو اضافه کرده و مجدد با دور تند هم بزنید. بعد هم زن رو خاموش کنید و کم کم ارد الک شده رو اضافه کنید و هم بزنید. بعد مواد رو نصف کنید و یه یک قسمت یک ق مربا خوری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید. ( اگه زعفرون رقیق و ابکی باشه و مجبور بشی بیشتر اضافه کنی مواد خراب میشه و شیرینی سفت میشه) حالا مواد رو توی یک سینی چدن یا سینی پیرکس یا المینیوی با فاصله میچینیم. هم میتونید با دست گلوله کنید و هم میتونید به کمک قیف مواد رو توی سینی بچینید. من از قیف یک بار مصرف و ماسوره شکوفه ساده استفاده کردم خیلی راحته.
نکته: اگه دیدید مواد خیلی شله و ب دست میچسبه یکم ارد اضافش کنید. خیلی کم اگه زیاد ارد اضافه کنید شیرینی سفت میشه. دوستان خمیر خییییلی نرم و لطیفی باید درست کنید. ب هیچ عنوان نباید با دست ورز بدید . اگه ورز بدید خمیر به روغن میوفته و شیرینی سفت میشه. توی فر طبقه وسط دمای صد و هشتاد فر از قبل گرم شده به مدت سی دقیقه.
...
نظرات