عکس برشتوک فندق
mojde eskandari
۲۰
۵۲۷

برشتوک فندق

۲۲ اسفند ۹۷
اینم برشتوک با دستور شایلی عزیز و ایده نفیسه جان.


برشتوک نخودچی شکلاتی

مواد لازم برای۳۶ نفر
مواد اصلی
آرد نخودچی ۱۵۰ گرم
پودر قند ۷۵ گرم
روغن جامد یا کره ۸۵ گرم
هل ساییده ۱/۲ قاشق چای خوری
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم

طرز تهیه
۱- ابتدا آرد نخودچی را الک کنید سپس در تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم حدود یک ربع تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.مواظب باشید تا نسوزد
۲- کره یا روغن آبکرده را اضافه کنید و هم بزنید تا کره به خورد آرد برود
۳- تابه را از روی حرارت بردارید و پودر قند و هل ساییده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه خمیر مانندی بدست آید(برشتوک نخودچی )
۴- شکلات را خرد کنید و به روش بن ماری (روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری در حال جوش) ذوب کنید. و هم بزنید تا شکلاتها آب شده و یکدست شود .
۵- شکلات را در قیف یکبارمصرف ریخته و نوک قیف را قیچی کنید(یا با قاشق چای خوری) و به اندازه یک سوم قالبها را با شکلات ذوب شده پر کنید و سپس قالب را روی میز بزنید تا شکلات صاف و یکدست شود.
۶- قالب شکلات را ده دقیقه در یخچال بگذارید تا شکلات بسته شود سپس قالبها را با برشتوک آماده پر کرده و خوب پرس کنید .(مطمئن باشید که برشتوکا داغ باشند )
۷- قالبها را برای نیم ساعت در فریزر یا یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند سپس خارج کرده و به راحتی از قالب جدا کنید.
۸- برشتوک در ظرف دردار به مدت دوهفته در ظرف دردار و داخل یخچال قابل نگه داریست. اگر از روغن جامد استفاده کنید ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

سایر نکات
اگر قالبتون کوچیکه و مجبورید چند بار قالب رو در یخچال قرار بدید برشتوکتون خنک میشه و سفت میشه. باید دوباره اون رو روی گاز با حرارت کم بذارید تا دوباره نرم بشه تا بتونین راحت توی قالب بریزین. قالب این شیرینی هم قالب سیلیکونیه شکلاته که انواع طرحاش هست
...
نظرات