عکس #شیرینی_عید_خانگی
Z.moradi.60
۱۰
۵۲۹

#شیرینی_عید_خانگی

۲۸ اسفند ۹۷
سلام دوستان🙋‍♀️🙋‍♀️ ممنون تونم بابت لایک های خوشگلتون و لطفتون به کارام دست گلتون درد نکنه 😊🙏💕🌹🌹🌹

محفلتون گرم💕💕💕
کامتون شیرین🌹🌹🌹🌹
پیشاپیش عید نوروز ۹۸رو به شما دوستان عزیزم تبریک میگم امیدوارم تو سال جدید بهترین روزهای زندگی براتون رقم بخوره🤗😊🙏🙏🙏🙏🌼🌼🌼🌼🍃🍃🍃🍃
و اینم شیرینی خوشمزه های من ساده و زعفرانی😍👌
این رسپی رو جای ندیدم و ذهنی درست کردم اینطور شد که اسم شیرنی رو نزاشتم😁البته فکر کنم یه کم شبیه پادرازی هستش🤔

اینم دستور👇

#شیرینی_خانگی_برای_عید

مواد لازم

آرد سفید قنادی ۲۵۰ گرم
آرد برنج ۱۰۰گرم
آرد نخودچی ۱۰۰گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند ۲۵۰ گرم
روغن جامد ۲۶۰ گرم
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
پودر کاکائو برای طرح انداختن ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
۱- ابتدا روغن جامد را آب میکنیم و اجازه میدهیم خنک شود و بعد پودر قند را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی یا چنگال مخلوط می کنیم.بعد چند دقیقه مواد خودش رو میگیره حالا زرده و پودر هل را اضافه کرده و با همزن میزنیم تا مواد مون پوک و کرم رنگ و سبک بشه.
۲- سه تا آرد و بکینگ پودر را مخلوط میکنیم و سه بار الک کرده و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با دست مخلوط می کنیم و تا زمانیکه آرد آضافه میکنیم که به انسجام برسد و خمیر لطیفی به دست بیاد. این مقدار آردها کافیه پس آرد زیادی اضافه نکنید.این خمیر نیاز به استراحت نداره.
۳- به اندازه فندق درشت از خمیر برداشته به شکل نیم دایره درمیاوریم و با کاتر گل مینا که در پودر کاکائو زدیم روی خمیر طرح ایجاد می کنیم تا هنگام پخت باعث طرح خوردن و شکفته شدن روی شیرینی شود و در سینی که کاغذ روغنی گذاشته ایم می چینیم و در فر از قبل گرم شده با درجه 170 به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه می پزیم.بعد صبر کنید شیرینی ها سرد شود بعد از سینی فر برداشته و در ظرف مورد نظر بچینید.
نوش جان😊

سایر نکات
برای داشتن شیرینی زعفرانی، زعفران آب کرده غلیظ به خمیر اضافه کنید.‌من با گلاب زعفرانم رو دم کردم طعم فوق‌العاده خوبی به شیرینی میده.
برای داشتن شیرینی کاکائویی، دو قاشق از آرد کم کنید و 2ق غذا خوری پودر کاکائو اضافه کنید.‌
اگر دیدید شیرینی وقتی میخواید با کاتر یا هر قالب دیگری طرح بدید شیرینی ها ترک میخورن میتونید دو تا سه قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید و کمی ورز بدید تا نرم و حالت پزیر بشه.
#شیرینی#عید#شیرینی#خانگی
...
نظرات