عکس کیک ناپلئونی
baharak
۲۱
۲۰۳

کیک ناپلئونی

۲۸ اسفند ۹۷
سلام خوبی خوشید تولدم مبارک.چه خوشبختم من ؛هر سال همه ایران شب تولدم رو جشن میگیرن اونم چه جشنی والا بوخدا راضی به زحمت نیستیم این همه تدارک نبیند در حد دو تا ترقه کافیه.😂😅ممنون خدا جون بابت همه روزهایی که گذشت بابت خوشی ها وناخوشی های که گذشت در کنار همه اتفاقات من بزرگتر شدم.عاقلتر شدم☺️😍و این شب قشنگ رو در کنار عزیزترینام جشن میگیرم.ممنون که هستید.قبلا گفتم من تو شب چهارشنبه سوری دنیا اومدم وهرسال مامان وبابام تو این شب برام جشن گرفتن مهم نبود چه تاریخی بود یا چه روزی مهم این بوده که من اومدم😅☺️☺️ولی تاریخ شناسنامه ایم ۲فروردینه و من میتونم هر دوتاش رو جشن بگیرم منو این همه خوشبختی محاله.کیک تولدم هم کمی متفاوته چون من عشق ناپلئونیم پس تصمیم شد این.😉😉
#کیک ناپلئونی:
واد لازم :
تخم مرغ ۱ عدد
شکر ۱ لیوان
کره ۴ قاشق غذا خوری
شیر ۱/۳ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
آرد ۲ لیوان
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
مواد خامه مخصوص :
کره ۱۰۰ گرم
خامه‏ عسلی ۱ لیوان
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
خامه‏ ۳/۴ لیوان
پودر قند ۲ قاشق غذا خوری
طرز تهیه:
در ابتدای کار فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا داغ شود. آرد و پودر کاکائو را مخلوط کرده و 2بار الک کنید.تخم مرغ و شکر را مخلوط کرده و با همزن به خوبی با دور تند هم بزنید .سپس جوش شیرین ، کره و شیر ولرم را اضافه کنید و با همزن 3 دقیقه دیگر با دور تند بزنید تا مخلوط یکدست شود. قابلمه ای را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس مخلوط را روی حرارت بخار آب قرار دهید و 10 دقیقه هم بزنید تا با حرارت بخار مواد داغ شوند.
ظرف را بعد از داغ شدن از روی حرارت بخار بردارید و بلافاصله مخلوط آرد و پودر کاکائو را اضافه کنیدهم بزنید تا مواد ترکیب شوند و خمیر نرمی بدست بیاید. خمیر را در حالی که هنوز گرم است به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را روی کاغذ روغنی با وردنه به اندازه یک بشقاب پلو خوری خوب پهن و نازک کنید خمیر پهن شده را با قالب یک اندازه کنید.ته سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیرها را با فاصله روی آن قرار دهید سپس داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 دقیقه بپزید.کیک آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.bahar1366.bb
خامه عسلی و کره نرم شده را 8دقیقه با همزن بزنید تا خوب ترکیب شوند سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و 3 دقیقه دیگر بزنید.داخل کاسه ای دیگر خامه سرد و پودر قند را مخلوط کنید و با همزن بزنید تا خودش را بگیرد سپس به مخلوط کرم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.- خمیرهای باقی مانده از قالب زدن(دور قالب) را داخل فر بپزید طوری که خشک و ترد شوند سپس آنها را پودر کنید پس از اینکه کیک ها خنک شدند به ترتیب روی آنها خامه ریخته و در صورت تمایل پودر کیک خشک شده بریزید.وی کیک را نیز کاملا با خامه پوشانده و با پودر کیک تزیین کنید.
نکته:
در مرحله اضافه کردن آرد و پودر کاکائو به مواد داغ باید سرعت عمل تان بالا باشد چون در صورت سرد شدن مواد خمیر ترک خواهد خورد در صورت تمایل مقدار بیشتری خمیر تهیه کرده و پودر کیک را بیشتر استفاده کنید. میتوانید روی کیک و داخل آن از شکلات تخته ای رنده شده هم استفاده کنید. و یا کلا مثل من از خامه فرم گرفته استفاده کنید .دستور از نت نوش جان.
#تولد بازی#تولد#کیک ناپلئونی#چهارشنبه سوری
#عید#نوروز
...
نظرات