عکس شیرینی خرمایی کرمانشاهی
Parastoo Izadi
۴۴
۹۴۱

شیرینی خرمایی کرمانشاهی

۱۶ فروردین ۹۸
همه این شیرینی رو با اسم شیرینی خرمایی کرمانشاهی می شناسن،اما تو شهر ما این شکلی نیست ،خمیرش فرق می کنه ،این در اصل همون خمیر جادویه که وسطش با خرما و ... پر میشه.خمیرش همون خمیر جادویی پاپیون...می تونید یک قاشق چای خوری هم بهبود دهنده با آردتون الک کنید و به مواد اضافه کنید.
#شیرینی_خرمایی#کلوچه#نان_خرمایی

مواد لازم

آرد ۳ لیوان
خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۱ عدد
زرده تخم مرغ یک عدد برای رومال
شیر یا آب ۱ لیوان
روغن ۶ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه
۱- خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
۲- تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
۵-داخلش هم خرما رو له کنید و بهش هل،گلاب و دارچین بزنید میتونید گردو هم اضافه کنید ... و به هرشکلی که بخواید میتونید دربیارید، برا رومال کردن هم از زرده تخم مرغ ،یک‌ قاشق شیر و زعفران استفاده کنید و با فورچه روی شیرینی ها بکشید ...
هنگام استفاده هم یک ظرف آب داخل فر بگذارید تا شیرینی ها نرم بمونن ...
...
نظرات