عکس سالاد سزار مخصوص
_mehrnegar.cake_
۱۲
۵۰۳

سالاد سزار مخصوص

۲ اردیبهشت ۹۸
پیشینه تهیه و در کل ابداع این سالاد به صاحب رستورانی به نام سزار کاردینی (Caesar Cardini) می‌رسد. سزار کاردینی مهاجری از ایتالیا بود که در مکزیک و ایالات محتده به فعالیت در زمینه صنعت غذا و رستوران‌ داری پرداخت. کاردینی علیرغم زندگی در سن دیگو ، برای گریز از محدودیت های موجود در شهر تیجوانا مشغول به کار شد. دختر سزار کاردینی ، رزا کاردینی در رابطه با این سالاد اینگونه بیان می‌کند : پدرم هنگامی که در چهارم جولای 1924 با عجله تخته آشپزخانه را درون ظرفی خالی نمود، این سالاد به دست آمد. کاردینی این سالاد را با تمام آنچه در دست داشت ، در واقع با کمی استعداد و پرتاب محتویات باقی مانده توسط آشپز به داخل ظرفی دیگر تهیه کرد.

یه سالاد خیلی خیلی خوشمزه😋 که درسته زحمت زیاد داره ولی به طعم منحصر به فردش می ارزه!

#سالاد_سزار 🥗

مواد لازم:
نان تست ۶ تا ۸ عدد
فیله مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
کاهو ۱ عدد
گوجه گیلاسی نصف بسته
پنیر پارمسان به میزان لازم
سیر ۴ حبه
پیاز کوچک ۱ عدد
روغن زیتون به میزان لازم
مایونز ۲ ق غ
سس خردل ۲ ق غ
طرز تهیه : دو حبه سیر و پیاز را رنده کرده و با مقداری روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید سپس مرغ را درون مواد قرار داده ، کمی ماساژ دهید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا مزه دار شود. بعد از آن فیله ها را در روغن سرخ کنید یا گریل کنید. (شعله را کم کنید و زمان دهید تا مغز پخت شود). اطراف نان تست را جدا کرده به صورت مکعبی برش دهید. ۱ حبه سیر له شده را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید و صبر کنید تا سیر عطر خود را به روغن پس دهد سپس نان ها را درون آن ریخته و خوب مخلوط کنید. کروتان (نان تست حبه ای) آماده شده را داخل ماهیتابه ریخته تفت دهید تا طلایی شود. دستور های مختلفی برای تهیه سس وجود دارد ولی ساده ترین روش مخلوط کردن مایونز + خردل + نمک و فلفل + کمی پنیر پارمسان + روغن زیتون + مقداری آبلیمو + سیر له شده است. کاهو را شسته و خرد کنید. سپس داخل ظرف مورد نظر ریخته ، کروتان ها و مرغ های نواری بریده شده و گوجه گیلاسی را روی آن ریخته و در آخر پنیر پارمسان روی سالاد بپاشید. با سس سرو کنید.
نکته : فیله مرغ بدون استخوان باشد. استفاده از گوجه گیلاسی اختیاری است ولی سالاد را خوشمزه میکند. من اول از دستور سس سزار پاپیون استفاده کردم و یه سس خیلی رقیق که طعم خیلی جالبی هم نداشت به دست اومد. دقیقا نفهمیدم مشکل از دستور بود یا من بد درست کردم🙄 به هر حال بعد از خراب شدن اون سس همین سس رو درست کردم که واقعا خوشمزه بود و طعم خیلی خوبی به سالاد میده. سیر اصل این سالاد و خوشمزگیش هست و بهتره حذف نشه.
...
نظرات