عکس پیراشکی گوشت و قارچ امروز من
بهار
۳۸
۸۱۹

پیراشکی گوشت و قارچ امروز من

۳ اردیبهشت ۹۸
اینم دستور این دلبر 👇🤤🤤🤩

پیراشکی_گوشت_و_قارچ

خمیر_جادویی

مواد لازم:
آرد 3 لیوان 
خمیر مایه 3 قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
شیر یا آب 1 لیوان
روغن 6 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
شکر 4 قاشق چایخوری

📝طرز تهیه:
خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید ) ، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیررا بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.
این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است ،  بافت و ماندگاری خوبی دارد و میتوانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.
این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها ، پیراشکی ، کلوچه ، نان صبحانه ، نان شکم پر ، پیتزا و … است ، حتی میتوانید آن را در روغن سرخ کنید ، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.

📝طرز تهیه مواد گوشتی:
ابتدا پیاز خرد شده را در کمی روغن تفت میدهیم بعد گوشت چرخ‌کرده را افزوده و درب ظرف را گذاشته تا مقداری بپزد...فلفل دلمه را خرد کرده و می‌افزاییم...قارچ را جداگانه تفت میدهیم... نمک،فلفل،زردچوبه و ادویه دلخواه را به مواد گوشتی اضافه میکنیم...در آخر رب را می‌افزاییم و قارچ را هم افزوده و مخلوط میکنیم...

خمیر را پهن میکنیم پنیر پیتزا و مواد گوشتی میریزیم و رومال زده و به مدت نیم ساعت در فر ۱۸۰ درجه میگذاریم.
نوش جان😋
...
نظرات